Superbrothers: Sword & Sworcery sprzedało się świetnie
Według danych udostępnionych przez twórców gry, od czasu premiery w 2011 roku Sword & Sworcery zakupiono ponad 1,5 miliona razy, w tym w liczbie 550 tysięcy na platformie iOS.
Z początku Superbrothers planowano wydać na iPady i właśnie na iPadach gra wylądowała w pierwszej kolejności. Twórcy do dziś - po ponad dwóch latach - nie mogą uwierzyć, jak szybko ich niezależny projekt trafił do pierwszej dziesiątki najczęściej kupowanych gier na iPadach. Zachęciło ich to do portowania tytułu na inne platformy i tak Sword & Sworcery pojawiło się na PC-tach, Makach, Linuxie oraz, ostatecznie, na Androidzie.
Całkiem ciekawe są szczegółowe statystyki sprzedaży opublikowane przez twórców gry. Około 33% zysków otrzymali poprzez App Store, podczas gdy jedynie 5% z Google Play - ale trzeba tu oczywiście wziąć pod uwagę, że premiera na Androida miała miejsce ponad półtorej roku po tej iOSowej. Największą część dochodów - łącznie 55% - producent uzyskał dzięki promowaniu gry w trzech pakietach Humble Bundle, w tym dwóch androidowych. Duże znaczenie miały też krótkookresowe przeceny Sword & Sworcery: ponad 77% egzemplarzy zakupionych na Google Play zakupiono w czasie tego typu promocji.
Twórcy liczą dolary i nie wierzą własnym oczom, ale nie ma co się dziwić - Superbrothers to jeden z ciekawszych niezależnych tytułów na platformach mobilnych. Średnia ocen z 33 recenzji w serwisie metacritic wynosi 86% - brawa dla malutkiego studia Capybara Games(znaczy się, malutkiego 3 lata temu, kiedy nie mieli na koncie milionów dolarów), brawa.
Oryginalna, muzyczna przygodówka kurczowo trzyma się cenowych norm sprzed paru lat - za Superbrothers: Sword & Sworcery zapłacić trzeba aż 18zł na iOS i 16zł na Androidzie. Tak czy inaczej, jeżeli nie macie ochoty czekać na którąś ze sporadycznych akcji promocyjnych - liczby mówią same za siebie.
Superbrothers: Sword & Sworcery - pobierz z App Store (koszt: 4,49 euro)
Superbrothers: Sword & Sworcery - pobierz z Google Play (koszt: 16 zł)