Smartfony niczym pecety
Dynamicznie rozwijający się rynek gier mobilnych w Chinach osiągnął już poziom rynku pecetowego. To już prawie 200 milionów użytkowników!
Ogromny wzrost zainteresowania smartfonami w Państwie Środka, zaowocował znacznym skokiem przychodów firm, które potrafią zaznaczyć swoją obecność w Chinach. Samsung już ogłosił, że w drugim kwartale 2012 roku zanotował 5,9 miliarda dolarów przychodu, co oznacza wzrost w wysokości 79% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym.
Raport agencji Niko Partners dowodzi, że w ciągu najbliższych kilku miesięcy liczba użytkowników smartfonów w Chinach wyniesie 192 miliony. Dzięki temu rynek gier mobilnych przerośnie rynek pecetowy, obejmujący w tej chwili 180 milionów graczy.
"Agencja przewiduje dalszy, szybki wzrost dochodów ze sprzedaży gier mobilnych w Chinach. W Państwie Środka obserwujemy obecnie szerokie zastosowanie technologii 3G, ogromny wzrost sprzedaży smartfonów różnych marek oraz rosnące zapotrzebowanie na niedrogie, casualowe gry, uruchamiane na urządzeniach przenośnych" - twierdzi Lisa Cosmas Hanson z Niko.
"Gry mobilne i przeglądarkowe to podstawa rozwoju branży gier w Chinach. Miejscowe studia deweloperskie starają się ze wszystkich sił, aby sprostać rosnącym wymaganiom wielkiej rzeszy klientów" - dodaje Hanson.
Agencje analityczne przewidują, że w ciągu najbliższych pięciu lat dochody deweloperów gier mobilnych w Chinach wzrosną sześciokrotnie z 600 milionów dolarów w 2011 roku do 3,6 miliarda dolarów na koniec 2016 roku.