Samsung wyrusza na podbój Chin

Państwo Środka to łakomy kąsek dla wszystkich dynamicznie rozwijających się firm. Gigant sprzętu elektronicznego nie jest wyjątkiem.

Samsung planuje połknąć jedną trzecią chińskiego rynku smartfonów dzięki nowym, tanim modelom, stworzonym specjalnie na potrzeby obywateli ChRL. Koncern pragnie wykorzystać dominujący obecnie w Chinach trend, na jaki wskazują analitycy miejscowego rynku.

Sprzedaż low-endowych, najtańszych modeli smartfonów rośnie w zastraszającym tempie. Rynek chiński już wkrótce zajmie pozycję amerykańskiego i stanie się największym na świecie rynkiem smartfonów jeszcze przed końcem 2012 roku. Do wyścigu o konsumentów stają zatem, prócz Samsunga, także inni branżowi goganci - Motorola, HTC i ZTE. Wśród konkurentów Samsunga nie brakuje także miejscowych producentów. Największy z nich - Baidu - właśnie wypuścił telefon z okrojonym systemem operacyjnym Android, za jedyne 160 dolarów.

Reklama

Choć Samsung nie będzie w stanie osiągnąć tak niskiej ceny, nowe modele telefonów południowokoreańskiego koncernu i tak robią wrażenie.

S6102E i S6352 będą dostępne w cenach 180 i 250 dolarów. Warto dodać, że oba telefony będzie można nabyć także w abonamencie, co z pewnością zwiększy pozycję konkurencyjną Samsunga w Chinach. 

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama