Powstanie polska gra na urządzenia mobilne – Dekompresja
Gra zostanie stworzona między innymi dzięki samym zainteresowanym graczom. Jej powstanie mogą wspierać na PolakPotrafi.pl. Do końca projektu pozostało jeszcze 4 dni, a licznik wskazuje już 118% niezbędnej kwoty.
Jest to również jeden z rekordowych projektów w polskim crowdfundingu, ponieważ już teraz internauci wpłacili 59 419 zł. Udało się to również dzięki większym inwestorom. Na Dekompresję wpłynęła największa jednorazowa wpłata w historii PolakPotrafi.pl – 25 000 zł. Dokonał jej pan Marcin Cieślikowski – właściciel marki Graal, który o projekcie dowiedział się z mediów. Link do projektu: http://polakpotrafi.pl/projekt/dekompresja
Dekompresja, to gra z gatunku top-down shooter dedykowana na platformy mobilne: iOS, Android oraz Windows Phone. Tytuł stawia nacisk na klasyczną akcję, dobrze znaną z “pecetowych” odpowiedników, wystrzegając się zarazem popularnych trendów przenośnego grania: mikropłatności oraz tandetnej oprawy. Za inspirację posłużyły szlagiery gatunku twardej fantastyki naukowej: Obcy, Pamięć Absolutna czy Odległy Ląd.
Dekompresja ma opierać się na czterech zasadach:
Gameplay: Celem gry jest klasyczna, dynamiczna rozgrywka a nie zbieranie punktów czy wirtualnej waluty.Jakość: Dość kreskówkowej grafiki i pastelowych kolorów.Kontrolery: MOGA, MOJO, pady. Wiemy, jak ciężko gra się na ekranie dotykowym. Wyjmijmy pady z szuflady.Mikropłatności to zło: Gra nie może być pretekstem do wydłubywania drobniaków z kieszeni.Za projektem stoi nowo powstałe, warszawsko-krakowskie studio gier "Sathra Games", w skład którego wchodzą cztery osoby: Miłosz Moczkowski (programista), Grzegorz Michalak (muzyk, wykłada inżynierie dźwięku na PJWSTK), Zbigniew Grzędowicz (scenarzysta, designer leveli, syn znanego polskiego pisarza SF, Jarosława Grzędowicza), Maciej Jaworski (dziennikarz).