"Pół branży pracuje z silnikiem Unity"
Właśnie dobiegła końca konferencja Unite 2012, która ściągnęła do Amsterdamu czołówkę deweloperów i wydawców gier mobilnych.
Podczas wystąpienia David Helgasona mogliśmy się przekonać, że znakomity silnik Unity jest jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi w studiach deweloperskich.
Helgason, CEO Unity Technologies, przedstawił kilka imponujących liczb, rozwiewających wszelkie wątpliwości tych, którzy mogli jeszcze wątpić w potencjał silnika Unity. Jedna trzecia deweloperów, którzy korzystają z silnika, pracuje w Azji. To ogromny sukces firmy, zważywszy na fakt, że tak naprawdę dopiero od niedawna rozpoczęła ona ekspansję na azjatyckie rynki.
Milion dwieście tysięcy - tyle wynosi liczna zarejestrowanych deweloperów, którzy deklarowali wsparcie dla Unity. Spośród nich dokładnie 1/4 pracuje z Unity regularnie, miesiąc w miesiąc, jak wynika ze statystyk Unity Technologies.
Oznacza to, że ponad połowa wszystkich deweloperów na naszej planecie korzystała z Unity. Dokładniej rzecz biorąc 53%...
"Tymczasem najnowsza wersja silnika - Unity 4 - jest najbardziej ambitnym projektem, jaki kiedykolwiek zrealizowaliśmy" - twierdzi Helgason.
Unity zapowiada, że silnik będzie wspierał najnowsze systemy operacyjne Microsoftu - Windows 8 i Windows Phone 8.