Plastikowe żołnierzyki i waleczni rycerze od DeNA
W wyniku kolaboracji Hasbro i DeNA w bieżącym roku światło dzienne ujrzą dwie gry. Tytułami tymi będą G.I. Joe: Battleground i Dungeons & Dragons: Arena of War.
Obie produkcje ukażą się na Androida i iOS i będą wykorzystywały platformę do gier społecznościowych DeNA – Mogabe.
G.I. Joe: Battleground zaoferuje nam możliwość wcielenia się w żołnierza, który stanie do boju z tajemniczą lecz zbrodniczą organizacją Cobra lub wojownika Cobry starającej się zasiać harmider i zniszczenie na świecie. Wirtualne przygody zabawkowych (w oryginale) herosów nie będą jednak grą akcji czy bijatyką, lecz strategicznym RPG. Najprawdopodobniej G.I. Joe: Battleground będzie grą w systemie turowym. Tytuł ten, podobnie jak Dungeons & Dragons, będzie dostępny w systemie free-to-play.
Dungeons & Dragons: Arena of War to franczyzowy tytuł, którego akcja osadzona jest w alternatywnym wymiarze (Forgotten Realms). W grze wykorzystującej rozwiązania znane z klasycznych RPG-ów będziemy odpowiedzialni za stworzenie i rozwój drużyny herosów, zbieranie artefaktów, rozbudowę arsenały broni i umiejętności bohaterów oraz - co równie oczywiste - rozwiązywanie questów i walkę z podrzędnymi wrogami i ultrasilnymi Bossami. Dungeons & Dragons: Arena of War oferować będzie przedstawicieli kilku ras do wyboru, w tym elfów i klasycznych krasnoludów.
W obu tytułach będzie funkcjonował multiplayer opierający się na systemie rywalizacji – PvP (Player vs Player). Jeśli wykonacie trud wejścia na stronę projektów i zarejestrowania się drogą mailową w systemie wydawcy, otrzymacie specjalnie przygotowane bonusy, które nie będą dostępne dla zwykłych graczy. W wypadku G.I. Joe: Battleground, nagrodą do której będziecie mieli dostęp, gdy gra wyląduje w markecie, będzie postać Storm Shadow’a. Dungeons & Dragons: Arena of War pozwoli Wam na otrzymanie wyjątkowej mocy dla swego herosa (Ultra Rare Power).