Nowy projekt Barta Bonde'a błyszczy oryginalnością
Brakuje wam pomysłowych gier logicznych? Jeżeli nie żywicie odrazy do skrajnego minimalizmu i wybujałych poziomów abstrakcji – wydane dziś na Androidzie i iOS Furiosity może okazać się dobrym strzałem.
Bart Bonde to jeden z tych twórców gier, którzy – czego tylko się nie dotkną – nawet w 2013 roku potrafią czymś zaskoczyć. W przeciwieństwie do Molyneuxa i innych celeberytów, ciężko o nim jednak usłyszeć, bo nie tworzy gier na PC-ty i konsole, a na urządzenia mobilne. Warto spróbować jego dwóch dotychczasowych tworów: „sugar, sugar” o sypaniu cukrem i „factory balls”, w którym bawimy się w rzeźbienie palcem prostych przedmiotów.
W Furiosity natomiast – najnowszej produkcji Barta – zajmujemy się... kolorowaniem poziomów. Wypełniony jedną barwą ekran stukamy tak długo, aż zalany zostanie inną, docelową. Zagadką i motywem przewodnim jest logika, podług której przebiega kolorowanie: czasami zapełniane są kwadraty wokół naszego palca, czasem ukośny ciąg, czasem w jeszcze inny sposób.
Furiosity to oczywista odpowiedź na Curiosity (autorstwa wspomnianego Molyneuxa) – nadaje znaczenie wielokrotnemu stukaniu, wymagając od gracza zastanowienia się przed każdym pojedynczym puknięciem. W grze czekają na nas 144 poziomy wykorzystujące ten pomysł do granic możliwości.
Furiosity - pobierz z App Store
Furiosity - pobierz z Google Play