Niezwykle popularna gra nie umie na siebie zarobić!

Punch Quest to jedna z najwyżej ocenianych gier, przygotowanych z myślą o urządzeniach mobilnych wspierających system operacyjny iOS. Produkcja podbija również serca graczy, tymczasem w ogóle na siebie nie zarabia. Jak to możliwe?

Przedstawiciele studia Rocketcat Games żalili się w wywiadzie dla serwisu pocketgamer.biz, iż mimo ogromnej liczby użytkowników, którzy pobrali produkcję z App Store, bardzo niewielki odsetek graczy jest zainteresowany dokonywaniem mikrotransakcji. Przypomnijmy, że darmowa gra znalazła uznanie w oczach ponad 500 tysięcy posiadaczy iPhone'ów i iPadów na świecie.

Reklama

Mamy zatem do czynienia z paradoksalną sytuacją, w której jedna z najwyżej ocenianych, a jednocześnie najczęściej pobieranych produkcji mobilnych tego roku nie jest w stanie na siebie zarobić! Kepa Auwae, jeden z designerów Punch Quest podaje statystyki, z których wynika, że w przypadku darmowych aplikacji wspierających system mikropłatności, przelewów dokonuje około 1% użytkowników. Tymczasem w przypadku Punch Quest wskaźnik ten oscyluje na poziomie 0,1%! Auwae twierdzi, że tak niskie zainteresowanie graczy zakupami może wynikać ze złej konstrukcji aplikacji. Gracze mogą mieć bowiem problemy ze znalezieniem sklepu lub też zwyczajnie nie potrzebują płatnych bonusów, ponieważ zarabiają wirtualną walutę zbyt szybko i w zbyt dużej ilości.

Studio nie zamierza jednak składać broni. Zamierza wprowadzić update, który zmieni obecny stan rzeczy. Miejmy nadzieję, że autorzy nie przesadzą, tym razem w drugą stronę...

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy