Niemcy chcą podbić... Chiny!
Dla producentów, wydawców i dystrybutorów gier wideo, chiński rynek jawi się jako ziemia obiecana. Kolejna znana firma rusza właśnie na podbój Państwa Środka.
HandyGames, niemiecki wydawca rodem z miasta Giebelstadt w Bawarii, publicznie przedstawił swoje plany dotyczące ekspansji na "najszybciej rozwijający się rynek gier mobilnych na świecie".
Aby osiągnąć sukces, HandyGames zawarł umowę z chińskim wydawcą i dystrybutorem Yodo1, który zapewni pięciu produkcjom niemieckiej spółki dotarcie do posiadaczy urządzeń przenośnych wspierających zarówno system operacyjny iOS jak i Android. Ponadto Yodo1 odpowiada za lokalizację wybranych gier HandyGames w Chinach.
Chodzi o cieszące się dużą popularnością tytuły, wśród których znajdziemy Clouds & Sheep, Guns 'n Glory, Guns 'n Glory WW2, Happy Vikings i InfeCCct. Włodarze niemieckiej spółki są pełni optymizmu i na każdym kroku podkreślają, jak wielkim zaufaniem darzą chińskiego partnera. Nie może być zresztą inaczej, skoro Yodo1 zajmuje się w zasadzie wszystkimi czynnościami, związanymi z wejściem na nowy rynek, łącznie z dostosowaniem gier do specyfiki chińskiego rynku, zapewnieniem wszelkich niezbędnych licencji oraz otwarciem nowych kanałów dystrybucji, co przełoży się na wzrost wskaźnika monetyzacji produktów...
Pięć gier HandyGames pojawi się w 15 (!) najpopularniejszych chińskich sklepach internetowych, oferujących aplikacje na Androida, zaledwie dwa tygodnie po podpisaniu umowy o współpracy. Efekty poznamy zapewne w najbliższym raporcie finansowym niemieckiego wydawcy...