"Nie kopiujcie Angry Birds!"
Szef studia HandyGames - Christopher Kassulke - zaapelował do twórców gier mobilnych, aby nie szli na łatwiznę, byli kreatywni, a przede wszystkim nie kopiowali gotowych rozwiązań. Apel został wygłoszony podczas targów Games Business 2012 w duńskim Aalborgu.
Znany z sympatii, jaką darzy niezależnych deweloperów i niewielkie, początkujące studia, Kassulke zwrócił się do deweloperów podczas wykładu, jaki wygłosił podczas tegorocznej edycji trwających targów Games Business 2012. Temat odczytu dotyczył obaw niewielkich deweloperów, którzy uważają, że nie są w stanie konkurować z potężnymi koncernami tworzącymi gry i aplikacje mobilne.
Brzmi logicznie, tymczasem Kassulke skupił się na mocnych punktach małych studiów deweloperskich, które jego zdaniem mogą i potrafią radzić sobie lepiej w rzeczywistości dynamicznie się zmieniającej sytuacji na rynku. "Jako mali deweloperzy jesteście szybsi i bardziej elastyczni, aniżeli branżowi giganci tacy jak Gameloft" - powiedział Kassulke.
Szybkość to jednak nie wszystko. Szef HandyGames wierzy, że sukces odnoszą przede wszystkim firmy innowacyjne.
"Nie próbujcie tworzyć nowej wersji Angry Birds, bo poniesiecie porażkę! Nie starajcie się wynaleźć koła po raz kolejny, inni - więksi od was - robią to lepiej, mają do tego odpowiednie środki" - dodał. Kassulke radził, aby mali deweloperzy przyjęli za motto jego hasło przewodnie: "pozostańcie innowacyjni".
Przypomnijmy, że HandyGames ma się czym pochwalić w branży gier mobilnych. Takie tytuły jak Clouds & Sheep czy seria Guns'n'Glory cieszą się ogromną popularnością wśród użytkowników urządzeń mobilnych wspierających system operacyjny Android.