Najnowsze dzieło Petera Molyneuxa trafiło do sklepu Apple
Najnowsza produkcja Petera Molyneuxa i niezależnego studia 22Cans jest już dostępna w wersji na iUrządzenia. Data premiery darmowej, eksperymentalnej gry była przekładana już kilka razy, posiadacze komputerów osobistych muszą poczekać do jutra.
Curiosity: What's inside the cube to pierwszy z serii 22 eksperymentów Petera Molyneuxa, legendarnego dewelopera, współzałożyciela studiów Bullfrog i Lionhead, byłego dyrektora kreatywnego Microsoftu i twórcy Populolusa, Black & White czy serii Fable. Wiosną bieżącego roku Brytyjczyk podjął decyzję o opuszczeniu giganta z Redmond i przeniósł się do niezależnego studia 22Cans w Guildford. To właśnie tam powstał pomysł stworzenia dokładnie 22 gier, eksperymentalnych projektów społecznościowych, po wydaniu których przyjdzie czas na "tę jedną jedyną, ostateczną produkcję", podsumowującą wnioski wyniesione z reakcji graczy na każdy z 22 eksperymentów z osobna.
Curiosity jest grą MMO przygotowaną z myślą o komputerach osobistych, urządzeniach przenośnych korzystających z systemów iOS i Android, skąd można pobrać ją zupełnie za darmo. Cały "świat gry" jest zawężony do ogromnej hali, w której znajduje się wielki czarny monolit. Zadaniem graczy jest uderzanie w niego tak długo, aż jednemu z nich uda się przebić jego ścianę, wejść do środka i odkryć coś "unikatowego" i "zmieniającego życie".
Prosta mechanika rozgrywki, polegająca na pukaniu w ściany sześcianu potrafi wywołać efekt hipnotyczny. Curiosity nagradza zresztą rytmiczne stukanie w dotykowy ekran - zarabiamy dzięki temu więcej monet, które następnie możemy wydać na bomby, wywołujące większe zniszczenia.
Zadanie to można sobie ułatwić kupując różne dłuta, z których najdroższe kosztuje aż 78 tysięcy dolarów. Całość, według słów samego Petera Molyneuxa, jest eksperymentem dotyczącym psychologii monetyzacji i sposobów rozprzestrzeniania się informacji w sieci.