Lovecraft na iOS-ie w formie interaktywnej fikcji

Kickstarterowa kampania The Moaning Words nie dobiegła jeszcze końca, ale niezależnie od jej wyniku inspirowana Lovecraftem gra trafi do App Store jeszcze w tym roku.

Reklama

Mroczny świat wykreowany przez H. P. Lovecrafta zdążył już zaistnieć w różnych mediach: inspirowana nim muzyka, filmy czy komiksy od lat zwracają uwagę fanów literatury grozy. Ponure klimaty Lovecrafta najwierniej oddać może jednak jedynie tekst i twórcy The Moaning Words zdają sobie z tego sprawę.

Projekt prowadzony jest przez Alana Deana Fostera, jednego ze scenarzystów Gwiezdnych Wojen, autora wielu opowiadań i nowel - głównie science fiction, ale też tych dziejących się w świecie Lovecrafta. To on wpadł na pomysł stworzenia interaktywnej grozy w konwencji rozpoznawalnej na całym świecie m.in. dzięki postaci mitycznego potwora Cthulhu.

Będzie to oczywiście gra czytana - po zapoznaniu się z opisem sytuacji dokonujemy wyboru, otrzymujemy kolejny opis i tak dalej. Rozgrywka ma być jednak dość urozmaicona, bo poza audio-wizualnymi przerywnikami, ilustrowanymi zagadkami i zbierać będziemy karty - Alan Dean określa tę grę jako "narrative card game", bo jednym z najważniejszych celów gracza będzie zbieranie kart i pojedynkowanie się z fabularnymi postaciami.

The Moaning Words w zamierzeniach twórców ma być grą darmową i częściowo społecznościową, dostępną na urządzeniach mobilnych i w przeglądarce. Element multiplayerowy nie ograniczy się do udostępniania wyników na Facebooku - naszych znajomych zapraszać będziemy do gry, by wspólnie przeżywać czytaną przygodę i odblokować dodatkowe wybory czy sekretne sceny.

Zbiórka na Kickstarterze nie osiągnęła jeszcze nawet połowy przewidywanej kwoty, a projekt wzbudził nieco kontrowersji: interaktywna historia z wstawkami typu "powiadom znajomych na Facebooku" czy "twój kumpel podjął taką samą decyzję!" może stracić nieco na budowaniu napięcia i opowiadaniu ciekawej fabuły. Tak czy inaczej, gra trafi na urządzenia mobilne jeszcze w tym roku.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy