L.A. Noire na iPhonie i iPadzie? To możliwe już dzisiaj!
Wygląda na to, że jesteśmy świadkami rewolucji. Ekipa Steve'a Perlmana udostępniła OnLive w wersji na iOS i urządzenia z Androidem. L.A. Noire na iPhonie? Od dzisiaj to możliwe!
Na wielu prezentacjach usługi wielokrotnie mogliśmy zobaczyć, jak różne produkcje znane z konsol i PC-tów są uruchamiane na smartfonach. Jak dotąd jednak, sami nie mogliśmy tego przetestować. Na szczęście sytuacja uległa właśnie zmianie.
Zespół Steve'a Perlmana opublikował na AppStore i Android Markecie darmową aplikację OnLive. Pozwala ona uruchamiać prawie wszystkie gry znajdujące się w ofercie portalu na smartfonach i tabletach. Ponadto 25 gier, w tym L.A. Noire, doczekało się zmodyfikowanego sterowania przystosowanego do ekranu dotykowego.
W przypadku produkcji studia Team Bondi Rockstar zaimplementował obsługę ekranu dotykowego. Dzięki temu możemy np. obrócić znaleziony pistolet, by odczytać jego numer seryjny po prostu przesuwając palcami po ekranie. W przypadku kierowania autem trzeba skorzystać z wirtualnych przycisków. Prócz L.A. Noire nowego systemu sterowania doczekały się m.in. dwie części LEGO Harry Potter.
W wywiadzie dla serwisu Joystiq Perlman zaznaczył jednak, że to dopiero początek. Choć liczba gier wykorzystujących możliwości ekranów dotykowych jest obecnie niewielka, obiecał, że więcej produkcji z nowym sterowaniem pojawi się wkrótce. Są one już gotowe, nie zdążyły one jednak przejść odpowiednich testów kontroli jakości.
W przypadku pozostałych gier gracze będą mogli kontrolować swojego bohatera lub pojazd za pomocą wirtualnych przycisków, które będą emulować działanie myszy i klawiatury lub pada. Będzie też możliwość kupna specjalnego bezprzewodowego kontrolera, który będzie mógł łączyć się za pomocą wielu radiowych protokołów, dzięki czemu będzie można go zsynchronizować z różnymi urządzeniami. Jest też możliwość wykorzystania modułu Bluetooth, ale Perlman nie poleca tego sposobu ze względu na opóźnienia. Można też podłączyć sprzęt za pomocą USB do PC-ta lub Maca. Kontroler kosztuje 49,99 dolarów i można go nabyć za pośrednictwem oficjalnej strony OnLive.
Choć większość produkcji dostępnych w usłudze działa na iUrządzeniach i telefonach z Androidem, niektóre nie będą po prostu na nich działać. Perlman wyjaśnia, że niektóre gry PC są tak zintegrowane z klawiaturą i myszą, że ich symulowanie na ekranach dotykowych nie ma sensu. Co prawda, będzie dało się je wczytać za pomocą OnLive, ale nie będą działać.
Sama aplikacja usługi w wersji na iOS i Androida dostępna jest za darmo. Niestety program mogą pobrać jedynie Amerykanie i Brytyjczycy, nie wiadomo, kiedy - i czy w ogóle - pojawi się on w polskiej wersji. W przypadku systemu operacyjnego Google'a, można kupować nowe gry z poziomu aplikacji, natomiast na iPhonie i iPadzie ze względu na restrykcje Apple'a zakupów trzeba dokonywać na PC. Ważne - nabywając produkcję na komputerze, będzie można ją uruchomić np. na smartfonie i na odwrót. Ponadto właściciele platform mobilnych i pecetów mogą bawić się razem w multi.