Kto, gdzie i jak gra na urządzeniach mobilnych?
ComScore - firma zajmująca się analizą rynku gier mobilnych Wielkiej Brytani - opublikowała ciekawe dane dotyczące androidowych i iOS-owych graczy.
Badania oparte zostały o 20 milionów obywateli Wielkiej Brytanii, którzy posiadają urządzenie mobilne i korzystają z dostępnych na nich gier. Spośród badanych każdego dnia produkcje na komórki i tablety uruchamia średnio ponad 6 milionów graczy, z czego 51% to mężczyźni, a 49% - kobiety. Określono też, że najszerszą grupę użytkowników gier mobilnych (około 24%) stanowią ludzie w przedziale wiekowym między 25 a 34 lat.
Zaskakujące są przede wszystkim przeanalizowane okoliczności mobilnego grania. Według ComScore aż 33% użytkowników pogrywa przebywając w środkach komunikacji miejskiej, podczas gdy 64% woli robić to w swoim pokoju, w domu. Wśród tych drugich wyliczona też została ilość tzw. "second screen gamers", czyli graczy, którzy korzystają jednocześnie z dwóch ekranów - ponad 4 miliony zbadanych gra oglądając telewizję (z czego 56% to kobiety).
Porównano też aktywność użytkowników poszczególnych mobilnych systemów. Ponad 6,8 milionów graczy regularnie pobiera darmowe gry, z czego 48% to użytkownicy Androida, a 40% posiadacze urządzeń z iOS. Jeśli jednak chodzi o wydawanie pieniędzy, Apple Inc. ma oczywiście ogromną przewagę: 55% kupowanych gier mobilnych pochodzi z App Store, tylko 28% z Google Play.
Nie można niestety odnosić tych danych do polskich graczy, ale lepszej alternatywy nie mamy, bo w naszym kraju nikt podobnych analiz nie przeprowadza.