Kryzys wpływa deweloperów, wydawców i dystrybutorów gier wideo

Bez wątpienia z powodu recesji wiele studiów zbankrutowało, a znacznie więcej osób zatrudnionych w branży straciło źródło utrzymania. Są jednak takie firmy, którym kryzys niestraszny...

Jak się okazuje, wszystko zależy od oferty produktowej. Branża "growa" podlega tym samym prawom popytu i podaży, co każda inna. Czy można zatem ograniczyć ryzyko fiaska podczas podejmowania decyzji o rozpoczęciu procesu produkcyjnego gry wideo?

Agencja analityczna Flurry przekonuje, że tak. Układ osi współrzędnych, który widzicie poniżej, jest obecnie bardzo dokładnie analizowany przez wszsytkich menedżerów, pracujących w firmach, zajmujących się tworzeniem lub dystrybucją darmowych produkcji mobilnych - najchętniej obecnie pobieranych gier wideo na świecie.

Reklama

Flurry przeanalizowała dwie wartości: częstotliwość użytkowania danej gry oraz długość konsumenckiego cyklu życia produktu. Innymi słowy eksperci sprawdzili, jak często odpalamy grę, którą pobraliśmy z App Store lub Google Play bez żadnych opłat oraz jak szybko nam się ona nudzi, czyli po jakim czasie wylatuje z dysku smartfona lub tabletu.

Następnie produkcje te wrzucono do dziewięciu zbiorów - symbolizują one najpopularniejsze gatunki, do których przynależą gry - i umieszczono na wykresie. Warto dodać, że Flurry można zaufać: badania objęły swoim zasięgiem ponad 300 milionów użytkowników systemu iOS i Android na całym świecie.

Im wyżej i dalej w prawo na rysunku znajduje się dany gatunek, tym lepiej. Jak widzimy, wnioski są dość zaskakujące!

W najbardziej korzystnej sytuacji znajdują się gry położone w kwadracie oznaczonym rzymską "jedynką". Jednoręki bandyta (slots), symulacje z elementami zarządzania (mgmt/sim - w tej kategorii znajdują się wszystkie gry farmerskie i im podobne) oraz społecznościowe produkcje turowe nie mają konkurencji i są zdecydowanie najbardziej rentowne przy jednocześnie stosunkowo wysokiej częstotliwości uruchamiania. Pod tym drugim względem nie mogą jednak konkurować ze strategiami.

W najgorszej sytuacji znajdują się karcianki i gry akcji - gramy w nie rzadko, za to szybko odinstalowujemy. Tej reguły nie zaburza nawet wyjątek - Rage of Bahamut - karciana gra fantasy azajtyckiego studia Mobage, która okazała się wielkim hitem tego roku. Największą żywotnością charakteryzują się natomiast pasjanse (solitaire). W czwartym kwadracie znalazły się również gry hazardowe (oraz poker) i produkcje niekończące się - produkcje logiczne, zręcznościowe, runnery itp. (wśród nich Angry Birds - najpopularniejsza seria gier wszech czasów, która może się pochwalić ponad miliardem pobrań w ciągu zaledwie trzech lat).

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy