Kolejny sukces Apple'a
Znamy ostatnie, spektakularne wyniki sprzedaży iPada - tabletu, który jednym służy za źródło informacji, innym za wyświetlacz zdjęć czy filmów, a jeszcze innym za platformę do grania.
Apple poinformował, że w pierwszych trzech dniach od premiery iPada Mini oraz iPada 4 wszystkie wersje tabletu sprzedały się w sumie w trzech milionach egzemplarzy. Nie wiemy niestety, jak rozłożyła się sprzedaż pomiędzy poszczególne urządzenia. Tim Cook z Apple'a poinformował jedynie, że w ciągu owych trzech dni wyprzedano prawie cały pierwszy rzut iPadów Mini.
3 miliony sprzedanych egzemplarzy to wynik dwukrotnie lepszy od tego osiągniętego przez iPada trzeciej generacji. Warto jednak pamiętać, że czwarta trafiła jednocześnie do sprzedaży w 34 krajach (w tym w Polsce), podczas gdy poprzednik był w dniu premiery dostępny tylko na dziewięciu rynkach.
Jeśli przyjęlibyśmy, że w liczbie 3 milionów sprzedanych iPadów zawierały się wyłącznie iPady Mini (co jest wariantem najbardziej pesymistycznym, za to w żadnym stopniu realistycznym), otrzymalibyśmy przychód na poziomie przeszło 4,1 miliarda złotych i sprzedaż z częstotliwością 11,5 iPada na sekundę oraz 694 iPadów na minutę.
Sugerowane ceny iPada Mini w Polsce wynoszą od 1449 do 2249 zł, w zależności od pojemności (16 GB, 32 GB lub 64 GB). Z kolei za iPada 4 trzeba zapłacić od 2199 do 2999 zł, również zależnie od pojemności (podobne warianty, jak w przypadku iPada Mini).
Przed premierą nowych iPadów Apple cieszył się sprzedażą wszystkich iPadów od samego początku na poziomie przeszło 100 milionów sztuk. Jak twierdzi amerykański gigant, 91% całego ruchu internetowego, generowanego przez użytkowników tabletów, to ruch z iPadów.