Indie Game Showcase, czyli jak Apple wspiera twórców niezależnych

Promowanie gier lub całych ich zbiorów przez Apple zawsze wiązało się z ogromnym wzrostem popularności aplikacji i, co za tym idzie, wielkimi pieniędzmi. Od teraz wsparcie dla mniejszych firm deweloperskich wkracza jednak na wyższy poziom.

Najbardziej leniwym, ale najprostszym sposobem na znalezienie ciekawych gier mobilnych jest uruchomienie App Store i zajrzenie do zakładki "Featured". Apple promuje tam aplikacje na różne sposoby: w ramach sekcji "aplikacja tygodnia", "najlepsze nowe gry" i kilku innych. Popularne są też całe zestawy rekomendacji - kolekcje polecanych produkcji sortowanych gatunkiem, klimatem, stylem - i właśnie ich dotyczy wspomniana innowacja.

Reklama

Apple postanowiło wprowadzić nową sekcję tego typu, nazwaną "Indie Game Showcase". Raz na jakiś czas promowany w niej będzie nie pojedynczy tytuł, a całe studio zajmujące się tworzeniem gier. Producent może wyszczególnić swój czołowy projekt wraz z opisem, przedstawić skrótowo pozostałe gry swojego autorstwa, a nawet... wymienić ulubione mobilki innych deweloperów.

Na pierwszy strzał poszło studio Simogo - twórcy m.in. Device 6 i Year Walk. To jeden z tych niszowych, niedocenionych producentów, którzy tworzą gry niegłupie i oryginalne, ale o których ciężko usłyszeć, jeśli nie zagłębiać się w internetowe archiwa.

W przyszłości Apple będzie nawiązywać podobną współprace z innymi, małymi studiami deweloperskimi. Prawdopodobnie promocja dotyczyć będzie tych producentów, którzy nigdy nie wydali gry poza App Store - tak jak studio Simogo.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama