Granie mobilne najważniejsze na rynku już w...
Juniper Research, jedna z kilku firm analitycznych zajmujących się branżą gier opublikowała raport, w którym dowodzi, że całkiem niedługo największym rynkiem dla interaktywnej rozrywki staną się urządzenia mobilne. Kiedy dokładnie?
Zgodnie z raportem Juniper Research już w 2016 roku gracze globalnie wydadzą na zabawę na urządzeniach mobilnych aż 3,03 miliarda dolarów. Zdaniem firmy Juniper do tej pory rynek wzrośnie dziesięciokrotnie – obecnie gracze wydają mobilnie nieco ponad... 300 milionów dolarów.
Najszybciej zmiana ta dokona się w Azji, później w Północnej Ameryce – to te rynki przyniosą aż 86% wspomnianych wyżej 3 miliardów dolarów. Głównym powodem takiej ekspansji urządzeń mobilnych będą tablety – przede wszystkim fakt, że pojawiają się na nich gry F2P oraz że są one usieciowione niezależnie od wifi (za sprawą 3G i 4G).