Godus: Kontrowersyjna decyzja twórców
Peter Molyneux, który zelektryzował w minionym roku graczy swym rozwojowym projektem Curiosity, wyjawił nowe szczegóły związane ze swym kickstarterowym tytułem – Godus.
Godus ukaże się nakładem studia 22Cans i będzie łączyć w sobie elementy znane z popularnych gier pozwalających na zabawę w Boga (od kreacji przez rozwój po opcjonalną destrukcję) z walką z innymi bóstwami (gracze) utrzymaną w klimacie Dungeon Keeper znanego „starszym” graczom z PC.
Molyneux ogłosił, że Godus będzie dystrybuowany w wersji Android i iOS przez japońskiego giganta DeNa, który wyda grę zarówno na Zachodzie, w Japonii, jak i Korei. Godus będzie zintegrowany z Mogabe, z którego korzystają między innymi Rage of Bahamut, No More Heroes, Final Fantasy i Blood Brothers. Dzięki integracji gracze będą mogli korzystać z systemu wiadomości Mogabe oraz wirtualnej waluty MobaCoins.
Jak wskazują komentarze pod wypowiedzią Molyneux’a na oficjalnym kanale 22Cans, niektórzy gracze są rozczarowani postawą studia, które pomimo zgromadzenia środków pochodzących od darczyńców, zdecydowało się na oddanie swego produktu zewnętrznemu wydawcy. DeNa oprócz sukcesów wydawniczych znane jest z dystrybuowania gier zawierających system mikropłatności, które zdaniem wielu komentatorów kanału nie powinny znaleźć się w produkcji kickstarterowej.
Godus ma jednak szansę na stanie się wielkim hitem – sygnuje go swym nazwiskiem gwiazda w postaci Molyneux’a, a projektowi udało się zebrać w grudniu minionego roku 852 000 dolarów na Kikstarterze (celem pomysłodawców było zgromadzenie 730 000 dol.), co sugeruje duży potencjał gry. Godus ukaże się w wersji PC, Mac, Android, iPad, iPhone i iPod Touch. Data jej premiery nie jest jeszcze znana.