Dwie trzecie graczy freemium nudzi się w 24 godziny
Według badań przeprowadzonych przez Swrve, 66% użytkowników gier freemium przestaje grać szybciej, niż w 24 godziny, po czym usuwa aplikacje ze swoich smartfonów i tabletów.
Raporty Swrve warto przeglądać, bo przeprowadzane są na ogromnych grupach mobilnych graczy. Tym razem badania objęły ponad 10 milionów użytkowników 30 gier mobilnych, na przestrzeni równo 90 dni. Co Swrve było w stanie wywnioskować z wygenerowanych tabelek?
Przede wszystkim: jedynie 19 procent graczy uruchomiło aplikację więcej, niż jeden raz. Niezależnie od tego, łącznie aż 66% graczy "znudziło się" przed upłynięciem 24 godzin i albo nigdy więcej nie odpaliło gry, albo natychmiast odinstalowało ją i zwolniło miejsce na pamięci urządzenia.
Badania dotyczyły też monetyzacji gier freemium. W ciągu 3 miesięcy z mikropłatności skorzystało 2,2% nowych graczy. Tradycyjnie, największy dochód - 46% całego zarobku aplikacji - zapewniła mała, 10-procentowa grupka użytkowników, którzy poprzez IAP szastali największymi sumami. Okazało się też, że gracze najchętniej płacą w ciągu pierwszych 7 dniu rozgrywki. Niemal 53% dochodu aplikacji generowane było w ciągu tygodnia od jej pobrania.
Wyniki niewiele różnią się od podobnych badań przeprowadzonych przez Swrve w lutym - znacząco podskoczył tylko procent graczy korzystających z mikropłatności, z 1,5% do 2,2%.