Console OS, czyli Android dla PC
Będziemy mogli pograć w androidowe porty gier z komputera... na komputerze!
Jeżeli porażka konsol androidowych* czegoś nas nauczyła, to tego, że ludzie nie są skłonni wydawać nawet stu dolarów na pudełko, którego biblioteka gier składa się w większej części z produkcji dedykowanych ekranowi dotykowemu. Na Androidzie ukazuje się jednak coraz więcej gier wspierających kontrolery i – przede wszystkim – coraz więcej gier, które najzwyczajniej w świecie bardziej pasują do większych ekranów i tradycyjnego sterowania.
A co, jeśli nie musielibyśmy kupować drogiego urządzenia tylko dla tego typu produkcji, bo moglibyśmy odpalić Androida bezpośrednio – i nie mówimy tu o emulatorach – na swoim komputerze? Taką koncepcję próbowano już obrócić w rzeczywistość wielokrotnie, za każdym razem ze skutkiem mniej lub bardziej żałosnym. Tym razem wygląda na to, że za sprawę wzięli się ludzie, którzy wiedzą, co robią. Jeśli więc bylibyście czymś takim zainteresowani – trzymajcie kciuki za Console OS.
Będzie to po prostu dystrybucja Androida zbudowana dla PC opartych o procesory Intela. Twórcy zapowiadają, że system będzie szybszy niż zwykły Android, pozwoli na rzeczy, o których nam się nie śniło (jak na przykład dwie aplikacje uruchomione obok siebie na ekranie) i tak dalej.
W związku z tym wyruszyła kampania crowdfundingowa w serwisie Kickstarter. Można wesprzeć projekt swoimi dolarami, jednak... nie trzeba – w chwili pisania newsa już uzbierano kwotę wystarczającą do sfinansowania pomysłu, choć do końca akcji zostało jeszcze bardzo dużo czasu. Czekamy i liczymy na pomyślność prac nad systemem!
Console OS - wesprzyj projekt w serwisie Kickstarter
*Bo sytuację, w której nawet najpopularniejsza z nich, Ouya, zawiodła ogromne oczekiwania ludzi, którzy wsparli ją na Kickstarterze i powoli odchodzi w zapomnienie, można chyba nazwać porażką, prawda?