Chiński rynek mobile w pigułce
Nie od dziś wiadomo, że Chiny są najbardziej dynamicznie rozwijającycm się rynkiem na świecie w kontekście obrotów firm z branży gier wideo. Dane te dotyczą szczególnie segmentu mobile.
Dość powiedzieć, że w ciągu zaledwie kilku dni od premiery iPhone'a 5 w Państwie Środka, Apple sprzedało około 2,5 miliona sztuk swojego sztandarowego smartfona...
To tylko jeden z dowodów ukazujących rosnącą pozycję konkurencyjną chińskiego rynku. Aby przybliżyć ten wciąż egzotyczny zakątek świata w kontekście siły nabywczej Chińczyków i ich fascynacji urządzeniami przenośnymi, serwis pocketgamer.biz przygotował znakomitą infografikę, dostarczającą najważniejszych informacji na temat przychodów ze sprzedaży aplikacji czy kampanii reklamowych w sektorze urządzeń mobilnych, ulubionych przez Chińczyków modeli biznesowych itd.
Jak widzimy, Chińczycy praktycznie pod każdym względem biją na głowę zarówno Amerykanów, jak i Europejczyków. Nic więc dziwnego, że na chwilę obecną dla producentów, wydawców i dystrybutorów gier tworzonych z myślą o smartfonach i tabletach, Państwo Środka jawi się niczym kraina mlekiem i miodem płynąca. Praktycznie każda firma, której uda się wejść, a jeszcze lepiej - zakotwiczyć na chińskim rynku, może się spodziewać znacznej poprawy sytuacji finansowej...