BlueStacks zapowiedziało drugą androidową konsolę
Po kickstartowym sukcesie OUYA konsole oparte na Androidzie wydają się żyłą złota - BlueStacks zapowiada drugą już konsolę tego typu swojego autorstwa.
Pierwsza z nich, nazwana GamePop, nie trafiła jeszcze do sprzedaży - dostępna jest jedynie poprzez preorderdy. Te nie są tak drogie, jak w przypadku np. OUYA: konsolę znaną z faktu, że jej produkcja kosztuje 129 dolarów, preorderować możemy za darmo, zobowiązując się jedynie do płatnej subskrypcji, 7 dolarów od każdego miesiąca. Ponadto BlueStacks podpisało umowy z ponad 5 setkami producentów gier, dzięki czemu - w zamian za subskrypcję - gracze będą mogli pobierać wiele gier za darmo. Ich łączna wartość to około 200 dolarów.
Drugą konsolę BlueStacks nazwało GamePop Mini i na razie nie ujawniło konkretnych różnic między nią, a jej starszym bratem. Wiadomo, że oferowana będzie w ramach tej samej subskrypcji, na której można zakupić konsolę GamePop. Poza tym: w porównaniu do niej, GamePop Mini nie będzie zdolne do rozbudowy i posiadać będzie tak mniejszy rozmiar, jak i mniejszą siłę obliczeniową.
Firma BlueStacks znana jest z produkcji oprogramowania emulującego Androida na komputerach stacjonarnych. Dzięki doświadczeniu z wirtualizacją producent jest w stanie zapewnić, że GamePop i GamePop mini odpalać będą nie tylko gry androidowe, ale też te napisane pod iOS. Taka funkcja - o ile działająca wystarczająco wydajnie - mogłaby wyróżnić androidowe konsole BlueStacks wśród powstałych w przeciągu ostatniego roku konsol tego typu.
GamePop zamawiać w przedsprzedaży możemy do 30 czerwca, a przedpremierowa dystrybucja GamePop Mini rozpocznie się 1 lipca.