Archangel: Dungeon crawler inspirowany Diablo trafia na urządzenia mobilne
Unity Games, w celu promocji swojego silnika, zajęło się wydawaniem multiplatformowych produkcji mobilnych. Archangel jest pierwszą z nich i, krótko mówiąc, wygląda fenomenalnie.
Diablo powstało aż siedemnaście lat temu, ale wpływ tworu Blizzarda na gatunek dungeon crawlerów pozostaje niezmiennie ogromny. Twórcy Archangel postanowili, że właśnie gra inspirowana Diablo będzie najlepszym materiałem na prezentację możliwości silnika Unity - pięknych efektów graficznych, szczegółowych, trójwymiarowych modeli i wysokiej jakości tekstur.
Poza oprawą graficzną oznacza to też pewne naleciałości - w tym przekolorowane fantasy pełne wynaturzonych potworów i rozgrywkę typu "zabij wszystko, co się rusza". Japońskie studio Black Tower wprowadziło jednak całkiem ciekawy system zdolności specjalnych, które uruchamiamy gestami ekranowymi, funkcjonującymi troszkę jak pędzel ze starego Okami. Niektórych zaskoczą też... minigry pojawiające się pod koniec każdej z trzydziestu dostępnych plansz.
Archangel to pierwsza gra wydana bezpośrednio przez Unity Games i promująca silnik, przedstawiając w pełni jego możliwości. Najważniejszą z nich jest multiplatformowość - sejwy zapisywane są w chmurze i dzielone między wersjami na Androida i iOS. Oczywiście jeżeli zamierzamy korzystać z tej funkcji, 15 złotych wydać musimy osobno na każdej platformie.