Apple uległo grom
Współtwórca marki Xbox uważa, że Apple w końcu uległo grom, które na dobre zadomowiły się w produktach takich jak iPhone czy iPod.
To pokazuje dużą siłę i oddziaływanie branży gier na różne urządzenia. W wywiadzie udzielonym dla miesięcznika Edge, Seamus Blackley stwierdził, że Apple nigdy nie miało intencji, aby iPhone czy iPod stały się urządzeniami do grania. Ich sukces obecnie tkwi w szerokiej ofercie gier na te platformy, co dowodzi, że branża elektronicznej rozrywki ciągle się rozwija i jest nie do powstrzymania.
"Oni nienawidzili gier" - mówi Seamus Blackley w rozmowie z dziennikarzami popularnego magazynu. "Gry odniosły nad Apple całkowite zwycięstwo" - podkreśla.
"Tak ciężko pracowali, aby iPad był urządzeniem do edytowania tekstu i słuchania muzyki, ale użytkownicy po prostu tego nie chcieli. To piękne. Nie potrzebowali oni większej strategii, gry po prostu się tam pojawiły" - stwierdza.
"Obecnie trzeba mieć jednak jakiś pomysł i nie można zapomnieć o grach na swoim nowym urządzeniu, z którym chce się wejść na rynek, ponieważ gry będą niebawem aktywnością numer jeden na każdym sprzęcie" - opowiada o planowaniu Seamus Blackley.
Według współtwórcy marki Xbox, publiczność graczy jest coraz większa, wręcz wszechobecna. "Wszyscy teraz wypuszczają nowe konsole. Nazywają je iPadem albo Facebookiem. Konsole nie umarły, one wygrały!" - odnosi się do niedawnych wypowiedzi producentów, którzy uważają, że konsole niebawem odejdą w zapomnienie, a grać będziemy wyłącznie na telefonach komórkowych lub "w chmurze" za sprawą streamingu na żywo.
"Nie możesz teraz stworzyć i wydać na rynek urządzenia, które nie jest konsolą. Jeśli to zrobisz - porażka gwarantowana. Taka jest prawda" - podkreśla Blackley.
Obecnie Seamus Blackley nie jest związany z Microsoftem. Był on co prawda współtwórcą pierwszego Xboksa, ale teraz pracuje w agencji wyłapującej talenty w Hollywood, które mogą reprezentować branżę gier w świecie filmowym.
Nie da się ukryć, że jest sporo racji w tym, co mówi Blackley. Teraz na iPadzie znajdziemy wiele ciekawych gier, które potrafią wciągnąć na długie godziny. Ale czy są to urządzenia kupowane wyłączenie do grania?