App Store bogatszy o ślicznego rogalika
Dungeonism przypadnie do gustu fanom gier z gatunku roguelike (potocznie: rogalików).
Roguelike to gatunek komputerowych RPG-ów, starszy od internetu, którego nazwa pochodzi od pierwszej tego typu gry - Rogue. Pierwotnie "rogaliki" w dużej mierze bazowały na pobudzaniu wyobraźni gracza - wcielaliśmy się bowiem w postać reprezentowaną znakiem "@", krwiożerczy smok był czerwonym "D", a ściana bielutkim "|". Ciekawsze jest jednak to, że rogaliki były o wiele bardziej rozbudowanymi grami, niż zwykłe, komputerowe RPG-i. Lokacji (przeważnie generowanych losowo), przedmiotów, wrogów, a nawet zadań bywało w takiej grze po kilkaset. Postać rozwijać było można na dziesiątki sposobów, ale wystarczała jedna śmierć, żeby zostać zmuszonym do rozpoczęcia rozgrywki od nowa - poziom trudności tych produkcji wyznaczał brak zapisów gry.
Gatunek jednak ewoluował i z czasem kolorowe znaczki zastąpiły grafiki, zaczęto też implementować zapisywanie gry i inne uproszczenia. Rogaliki trafiły w szerszą grupę graczy i aktualnie powodzi sie im całkiem dobrze - wciąż tworzone są nowe tytuły tego typu, przeważnie nawet kilkaset rocznie. Coraz bardziej zróżnicowane i pomysłowe, ale nadal bazujące na trzonie gatunku.
Sam Dungeonism, o którym mowa, też nie należy do tradycyjnych rogalików - zamiarem gry jest bawić w sposób nieco lżejszy i bardziej przystępny, odpowiadający użytkownikom urządzeń mobilnych. Zachowuje więc najważniejsze elementy gatunku - eksplorację wielopoziomowych lochów czy rozwój postaci; całą resztę unowocześniając i uproszczając, czerpiąc inspiracje z Pac-Mana czy mniej znanego Temple of Apshai.
Całość widać zresztą jak na dłoni w gameplayach: interfejs i rozgrywka rozwiązane są banalnie, ale też niesamowicie zachęcająco. Dungeonism dostępne było na komputery PC już od jakiegoś czasu, ale dopiero od dziś tytuł zakupić można na iPhone'y, iPady i iPody Touch. Cena: 2 dolary. Warto.
Grę Dungeonism możecie pobrać, klikając w link obok - pobierz grę (iOS).