Angry Birds najpopularniejszą marką rozrywkową na świecie?
Tak przynajmniej twierdzi Peter Vesterbacka, cudownie wygadany szef studia Rovio, które wymyśliło Wściekłe Ptaki i teraz umieszcza je na wszystkich możliwych platformach.
"Stawiamy wszystko na Angry Birds. Wydawcy gier za bardzo wierzą w pierdoły, które sobie sami wmówią. Myślą, że są w stanie wyprodukować hita za hitem. My wiemy, jak trudno to osiągnąć, więc stawiamy wszystko na Ptaki" - odpowiada Vesterbacka, zapytany w wywiadzie dla serwisu Venture Beat o plany swojej firmy i prace na kolejnym podobnym hitem.
Wie, co mówi - przed Angry Birds jego Rovio stworzyło ponad 50 gier, o których dziś nikt już nie pamięta.
"Nasz plan jest taki, by stworzyć z Angry Birds pierwszą rozrywkową markę na świecie, która będzie miała miliard fanów. Zabierze nam to od dwóch do trzech lat. Przesada? Jesteśmy na dobrej drodze, by podbić Chiny, to nasz cel na najbliższy rok. Nie chodzi nam na razie o to, by w bezpośredni sposób zamieniać to zainteresowanie na pieniądze. Chcemy zbudować markę, przyciągnąć do niej nowych fanów" - zapowiada Vesterbacka.
Przeczytaj także o filmie na podstawie kultowej gry Angry Birds