Android rośnie jak na drożdżach

Na współczesnym globalnym rynku mobile mamy do czynienia z całkowitą dominacją dwóch systemów operacyjnych.

Oba powstały w pracowniach kalifornijskich gigantów, oba odniosły też ogromny sukces, a tymczasem za każdym z nich stoi kompletnie inna strategia rozwoju...

Mowa oczywiście o iOS i Androidzie - środowiskach aplikacji mobilnych, stworzonych odpowiednio przez Apple i Google. O ile jednak iOS jest dostępny wyłącznie na urządzeniach przenośnych giganta z Cupertino, twórcy najpopularniejszej przeglądarki internetowej świata dążą do tego, aby Zielony Robocik znalazł się na jak największej ilości smartfonów i tabletów. Co więcej, plan ten najwyraźniej zdaje egzamin.

Reklama

Tak przynajmniej twierdzi Eric Schmidt - CEO Google, który podczas konferencji AllThingsD Dive Into Mobile poinformował, że w ciągu najbliższych “sześciu, maksymalnie dziewięciu miesięcy”, Android przekroczy barierę miliarda instalacji.

Warto podkreślić, że jeszcze we wrześniu 2012 roku Google notował około 1,2 miliona aktywacji dziennie - dziś wskaźnik ten wzrósł do poziomu 1,5 miliona aktywacji, a łączną liczbę urządzeń wspierających Androida na świecie szacuje się na około 750 milionów. To znacznie więcej, aniżeli w przypadku największego konkurenta Zielonego Robocika - przypomnijmy, że Apple sprzedał do tej pory około 400 milionów iUrządzeń...

Schmidt powiedział, że firma planuje osiągnąć poziom 2 miliardów aktywacji w ciągu najbliższego roku, najpóźniej dwóch. Ma to sprawić ofensywa sprzedażowa tanich, low-endowych smartfonów, przede wszystkim w Azji.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy