Amazon Coins zamiast prawdziwych pieniędzy

Z statystyk dotyczących wyników sprzedaży gier wynika, że stopniowo, lecz nieubłaganie, fizyczne nośniki ustępują pola dystrybucji cyfrowej.

Reklama

W przypadku sektora gier mobilnych taki problem nie istnieje, a mimo to globalnie rozpoznawalny dystrybutor wprowadza nowy model sprzedaży aplikacji...

Amazon, trzeci co do wielkości dystrybutor gier mobilnych na świecie po Apple i Google, zamierza zasadniczo zmienić zasady sprzedaży aplikacji w Amazon App Store, przeznaczonych na czytniki e-booków Kindle. Zamiast rozliczać się z użytkownikami tradycyjnie, Amazon wprowadza własną walutę - Amazon Coins.

Monety Amazonu zadebiutuje w maju tego roku. Od tej pory amerykańscy klienci sklepu będą płacić za aplikacje stworzone z myślą o systemie operacyjnym Android nową walutą. Dystrybutor już poinformował twórców gier, że najpóźniej do 25 kwietnia muszą zaktualizować wszystkie swoje produkcje, aby współpracowały z nowym systemem. Amazon zapewnił jednocześnie, że polityka podziału zysków ze sprzedaży nie zmieni się - deweloperzy nadal otrzymywać będą 70% przychodu z każdej sprzedanej aplikacji.

Każdy Amazon Coin będzie miał równowartość jednego centa. Aby uczcić premierę nowego modelu monetyzacji, Amazon rozda, tu cytat: "kilkadziesiąt milionów" wirtualnych monet graczom. Nie do końca wiadomo, dlaczego Amazon zdecydował się na przyjęcie takiej strategii - sklep rozwijał się bardzo dynamicznie, a przychody ze sprzedaży w tym segmencie kontynuacyjnie rosły.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy