Nie jest wielką tajemnicą fakt, jak ogromna jest bariera wejścia do League of Legends. Gra regularnie się zmienia, przedmiotów są setki, trzeba wybrać przed grą odpowiednie runy, a sytuację potęguje fakt, że aktualnie grywalnych jest aż 161 postaci. Podczas ostatniego odcinka podcastu Broken By Concept w rozmowie z Riot Phroxzonem padło pytanie, czy studio planuje kiedyś wstrzymać tworzenie nowych bohaterów.
Phroxzon przyznał od razu, że jest to jeden z tematów dyskusji wśród deweloperów. Główną obawą jest jednak intuicyjność postaci. Każdy nowy bohater ma w sobie coś wyjątkowego, czego gracze nie doświadczyli u innych postaci. Klucz do sukcesu polega na tym, żeby ta wyjątkowa mechanika była wciąż intuicyjna i zgodna z pozostałymi rozwiązaniami.
W powyższej rozmowie Phroxzon podał parę przykładów, jak chociażby hook Thresha czy Q Blitzcranka. Mówił również o wizualizowaniu niektórych umiejętności i wielu wyzwaniach, jakie stają przed deweloperami, kiedy rozpoczyna się proces projektowania nowej postaci. Z wypowiedzi dewelopera można jednak jasno wywnioskować, że Riot ma wciąż sporo do pokazania i nie planuje prędko wstrzymać tworzenia kolejnych bohaterów.
Trudno oczywiście dziwić się Riotowi. Nowe postaci zawsze wzbudzały ogromną ekscytację wśród weteranów i nowicjuszy. Jest to dobry pretekst do powrotu do gry i gwarancja setek materiałów oraz dyskusji na temat League of Legends krążących po internecie. Chociaż bariera wejścia do gry cały czas rośnie i niektórzy domagali się wprowadzenia capa postaci już kilka lat temu, mało kto faktycznie oczekuje, że Riot zrezygnuje z całego tego rozgłosu.