Epic Games i Fortnite wprowadzili kilka ogromnych rewolucji do marketingu gier wideo oraz ich monetyzacji. Największą z nich była oczywiście popularyzacja battle passa, który teraz znajduje się w niemalże każdej, regularnie aktualizowanej grze multiplayer.
Gracze wydają zazwyczaj ok. 10 dolarów, dostają tonę przedmiotów kosmetycznych i są jednocześnie motywowani do częstego logowania w celu robienia zadań dziennych i tygodniowych.
Drugą, równie znaczącą rewolucją była polityka crossoverów. Epic Games zaczęło organizować w swojej grze współprace z innymi produkcjami i związane z tym eventy.
Słynny taniec z "Gangnam Style" w Fortnite
Przed kilkoma laty utwór koreańskiego muzyka o pseudonimie "PSY" był ogólnoświatowym hitem i jako pierwszy w historii YouTube przekroczył liczbę miliona wyświetleń. "Gangnam Style" jest już nieco zapomniane, choć Epic Games właśnie przypomniało ten przebój, dodając do gry taniec jako emotkę.









Bohaterowie popularnych gier, filmów i komiksów stali się grywalnymi postaciami Fortnite’a, a ich skiny trafiły do sklepu za kilkanaście dolarów, gwarantując twórcom jeszcze większe przychody.
Niecałe dwa tygodnie dzielą nas już od Bożego Narodzenia, którego nadejście co roku można zobaczyć w wielu grach wideo. Podobnie może być w przypadku Fortnite’a, gdzie według informacji HypeX, ma pojawić się John McClane. "Szklana Pułapka" od długiego czasu kojarzona jest ze Świętami i może być to doskonała atrakcja dla fanów kina akcji.
O ile informacje HypeX’a są prawdziwe, pozostanie jeszcze tylko pytanie, w jakiej formie John McClane pojawi się w popularnym battle royale. Oczywistym wyborem byłby skin w sklepie wraz z kilkoma kosmetycznymi przedmiotami. Z okazji różnych wcześniejszych crossoverów Epic Games organizowało jednak również specjalne wydarzenia lub tryby gry.