Pozycjonowanie stron internetowych: na czym polega i jak je poprawić?
Dzięki wyszukiwarkom w mniej niż sekundę znajdziemy wyniki, które są powiązane z interesującym nas hasłem. Wyszukiwarki spośród wszystkich istniejących stron wybierają te, które w najlepszy sposób pasują do wpisanej przez nas frazy. Najskuteczniejszym sposobem na zaistnienie w sieci jest więc sprawienie, by nasza strona www pojawiała się na samej górze wyświetlanych wyników. I tutaj z pomocą przychodzi pozycjonowanie.
Pozycjonowanie to szereg działań, których celem jest zwiększenie widoczności. Chodzi o to, by treść była jak najłatwiejsze do znalezienia przez internautów. Cel, jaki chcą osiągnąć przedsiębiorcy i autorzy treści, jest jeden: witryna musi pojawić się na samej górze. Przykład? Załóżmy, że prowadzimy restaurację w Krakowie. Na jakim efekcie będzie nam zależało? Aby po wpisaniu w wyszukiwarkę słów "restauracja" oraz "Kraków" strona naszej knajpki wyskoczyła w widocznym miejscu. Dzięki temu restauracja stanie się łatwiejsza do odnalezienia i być może więcej osób trafi do lokalu. W tym przypadku dzięki pozycjonowaniu możemy zyskać kolejnych odwiedzających i zwiększyć zarobek. Istnieje jednak wiele branż, gdzie obecność w sieci jest nie tylko benefitem, ale koniecznością. Mowa choćby o internetowych sklepach. Bez odpowiedniego wypromowania w wyszukiwarkach praktycznie nie mamy szans na zyski.
W trudnej sytuacji znajdują się zwłaszcza rozpoczynający działalność przedsiębiorcy. Nowe strony www w wyszukiwarkach pozostają w zasadzie niewidoczne. Im szybciej podjęte zostaną konkretne działania, tym lepiej. Jednocześnie warto mieć świadomość, że pozycjonowane to proces czasochłonny, a konkretne efekty możemy zauważyć dopiero po kilku miesiącach.
Za kolejność, w jakiej strony www pojawiają się w wynikach wyszukiwarek odpowiedzialny jest algorytm (nie dotyczy to reklam), którego zadanie polega na ocenie jakości poszczególnych stron. To bardzo skomplikowany i złożony proces (co więcej: nieustannie modyfikowany), któremu jednak można skutecznie pomagać.
Szybsze działanie witryn i krótszy czas ich wczytywania może przekładać się na miejsce w wynikach wyszukiwania. Usprawnienie witryny pod kątem technicznym jest więc kluczowe. Spore znaczenie ma także odpowiednia optymalizacja kodu HTML strony, czyli usunięcie niepotrzebnych znaków, stosowanie krótkich zwrotów czy unikanie błędów.
Kolejną skuteczną metodą jest publikowanie zoptymalizowanych treści. Nie bez znaczenia pozostaje również regularne zamieszczanie aktualnych treści oraz zagęszczenie tzw. słów kluczowych. Te ostatnie muszą jednak pojawiać się w sposób naturalny. Wreszcie: linkowanie. Tutaj wskazane jest celowanie nie w ilość, a jakość. Liczą się zarówno linki zewnętrzne, czyli wychodzące (odnoszące się do innych stron), jak i wewnętrzne (odsyłające do innych podstron w ramach jednego serwisu).
Czego natomiast unikać? Z pewnością negatywny wpływ na pozycjonowanie będą miały powracające awarie serwera, nachalne linkowanie, przesada w używaniu kluczowych fraz czy powtarzające się i nieaktualne treści.
Pozycjonowanie stron internetowych porównać można do serwisowania samochodu. Jeśli chcemy, by jeździł, nie sposób tego uniknąć. O ile część z nas może nie mieć problemu z samodzielną zmianą oleju czy klocków hamulcowych, o tyle choćby z wymianą rozrządu czy sprzęgła poradzi sobie już niewielu. A to działania niezbędne, by móc cieszyć się bezpieczną i bezawaryjną jazdą. Z tego powodu decydujemy się na usługi mechaników.
Analogicznie sytuacja wygląda przy pracy nad pozycjonowaniem stron www. Jeśli nie jesteśmy specjalistami, warto zdecydować się na usługi profesjonalnych firm. Tym bardziej, że jest w czym wybierać, a oferta (również pod względem finansowym) pozostaje bardzo zróżnicowana.
Podstawy pozycjonowania nie są skomplikowane i przesadnie trudne do opanowania, a w sieci znajduje się mnóstwo szczegółowych poradników. Jeden z nich dostępny jest pod adresem: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych. Jeśli jednak poprzeczkę ustawiamy sobie wysoko - bez fachowej pomocy może się nie obyć.
Jaki jest koszt wypozycjonowania strony? Na to pytanie nie da się udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Sporo zależy bowiem od branży, jaką reprezentujemy i konkurencyjności na rynku. Duże znaczenie ma także zastana sytuacja strony www (np. jej stan techniczny i historia domeny), jakość treści oraz cel, jaki chcemy osiągnąć. Jak więc znaleźć dobrą ofertę? Cóż, wpisując słowa kluczowe w internetową wyszukiwarkę.
Artykuł sponsorowany