Wydawca Dead Island 2 i Saints Row szykuje masowe zwolnienia pracowników

Aż 5% pracowników Embracer Group ma niedługo pożegnać się ze swoimi stanowiskami. Firma ogłosiła właśnie masowe zwolnienia.

Restrukturyzacji w świecie gier wideo ciąg dalszy. Tym razem kolejne kroki w kierunku zmniejszenia kosztów podjęło Embracer Group. Ogromny wydawca i właściciel licznych, dużych studiów zapowiedział właśnie masowe zwolnienia. Z firmy ma odejść ok. 900 osób, co oznacza rozstanie się z 5% wszystkich pracowników.

Pod skrzydłami rozwijane są dziesiątki różnych produkcji. Firma wcześniej znana pod nazwą Nordic Games Licensing kontroluje teraz tak dużych i znanych wydawców jak Plaion, Saber Interactive, Gearbox Entertainment czy THQ Nordic. Niestety wiele ostatnich inwestycji Embracer Group na razie nie wyszło im na dobre.

Reklama

Problemy Embracer rozpoczęły się od zerwanej w ostatniej chwili umowy. Przez dłuższy czas firma inwestowała nowe marki i weszła w posiadanie bardzo dużych wydawców oraz studiów. W połowie tego roku wspomniano jednak o nieudanej umowie, która miała zapewnić im dodatkowe dwa miliardy dolarów, co zmusiło ich do restrukturyzacji oraz cięcia kosztów.

Proces ten trwa do teraz i zaczyna się odbijać na coraz większej liczbie tytułów. Na ten moment nie wiemy dokładnie, kogo najbardziej zaboli ostatnie ogłoszenie. Wiemy jednak, że Volition, twórcy Saints Row, przestali już istnieć, a podobny los może niedługo spotkać odpowiedzialne za TimeSplitters Free Radical, jeżeli wierzyć ostatnim plotkom.

Ten sam raport finansowy informuje na szczęście, że Dead Island 2 i Payday 3 radzą sobie dobrze, więc część projektów idzie we właściwym kierunku. Nowej produkcji Starbreeze bardzo daleko jest oczywiście do ideału, ale jest to gra na lata, która kiedyś wreszcie powinna wyjść na prostą. Wraz z nadchodzącymi tytułami pokroju Borderlands 4 czy Tomb Raidera Embracer Group może doczekać się znacznie lepszych czasów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Embracer Group | Saints Row | Dead Island 2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy