WeirdFish planuje odkrywanie kosmosu w połowie 2021 roku

​Po kilku miesiącach lotu, na Czerwonej Planecie wylądował łazik Perseverance - najbardziej zaawansowany sprzęt robotyczny, jaki kiedykolwiek wystartował z Ziemi. Innowacyjny pojazd sprawdzi, czy na Marsie kiedykolwiek istniało życie.

Wkrótce galaktyczną przestrzeń będzie można odkryć także w autorskiej produkcji studia WeirdFish. Niezależny producent gier wideo, którego specjalizacją są wysokiej jakości projekty typu Sandbox (otwarty świat) przygotowuje projekt, w którym gracz wyruszy w podróż w kierunku nieznanej planety. 

"Misja łazika Perseverance to historyczne wydarzenie, dzięki któremu zwiększy się nasza wiedza o Czerwonej Planecie. Kosmos to miejsce, które kryje wiele niewiadomych. W naszej autorskiej grze, która we wczesnym dostępie, trafi do sprzedaży w połowie br., staraliśmy się odwzorować kosmiczną przestrzeń. Takie przedsięwzięcia jak misja Perseverance dostarcza nam wielu cennych informacji, które możemy przenieść do fabuły naszego projektu" - mówi Marek Soból, prezes zarządu WeirdFish SA.      

Reklama

Perseverance zbada, czy poza Ziemią, jest planeta, na której toczy się życie. Dzięki odpowiednim narzędziom, m.in. georadarowi pojazd dokona analizy warstwy skalnej pod powierzchnią, a urządzeniu MOXIE sprawdzi jaka może być wydajność wytwarzania tlenu z marsjańskiego atmosferycznego dwutlenku węgla.

W poszukiwaniu planety do zamieszkania już wkrótce wyruszą fani gier wideo, którzy zdecydują się poznać kosmiczną propozycję spółki WeirdFish. Podczas rozgrywki, której fabuła rozpocznie się na statku kosmicznym, będą musieli zadbać o siebie oraz swoich współtowarzyszy. Ich zadaniem będzie m.in. zdobywanie pożywienia, zbieranie potrzebnych surowców i usuwanie występujących awarii. Na ich drodze pojawią się także liczne przeszkody w postaci obcych, czarnych dziur i nie tylko. Eksploracja kosmosu w grze WeirdFish będzie dostępna w fazie wczesnego dostępu w połowie br.

Tytuł w pierwszym etapie będzie dostępny na PC, następnie zostanie dostosowany do wersji konsolowych. Szacowny budżet gry, wraz z działaniami marketingowymi, wynosi ok. 8 mln zł. Część kwoty pochodzi z przeprowadzonej przez spółkę prywatnej emisji akcji.

Wydaniem i promocją autorskiego tytułu WeirdFish zajmie się 505 Games, globalny wydawca i dystrybutor gier należący do koncernu Digital Bros. Biznesowy partner polskiego studia, w 2019 roku został uznany przez portal Metacritic za najlepszego wydawcę.

materiały prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy