Twórcy Star Wars Battlefront II znacząco obniżyli ceny bohaterów

​Star Wars Battlefront II ukaże się dopiero w piątek, ale abonenci usług Origin Access i EA Access mogą już zapoznawać się z wersją próbną, która pozwala grać przez maksymalnie 10 godzin. Gracze, którzy zapoznali się z grą, narzekają na system mikropłatności, w tym ceny bohaterów. W odpowiedzi na krytykę, Electronic Arts wprowadziło znaczące obniżki. Podobno na stałe.

W kontynuacji strzelanki osadzonej w uniwersum "Gwiezdnych wojen" zastosowano model biznesowy bazujący na opcjonalnych transakcjach. Twórcy przygotowali dwie wirtualne waluty - nabywane za prawdziwe pieniądze kredyty oraz gromadzone podczas zabawy kredyty.

Obie służą do kupowania skrzynek z losową zawartością. W skład poszczególnych paczek wchodzą karty, które zapewniają kierowanym postaciom określone bonusy przydatne podczas zmagań z innymi graczami.

Poza tym wspomniane kredyty służą do odblokowywania specjalnych bohaterów. Zdobytego podopiecznego wybiera się przed rozpoczęciem danego meczu, a w trakcie właściwej rozgrywki przejmuje się kontrolę nad śmiałkiem po zabiciu wskazanej liczby przeciwników.

Reklama

Kontrowersje wzbudził właśnie system związany z herosami, a konkretnie ceny postaci. Użytkownik forum Reddit podpisujący się wymownym pseudonimem "Boba Fett" obliczył - bez wdawania się w szczegóły - że zgromadzenie środków niezbędnych do zdobycia Luke’a Skywalkera powinno zająć aż 40 godzin zabawy w trybie Galaktyczny Szturm.

Wielu graczom - delikatnie pisząc - wnioski wysnute na podstawie obliczeń internautów nie przypadły do gustu. Głos w sprawie zabrał przedstawiciel Electronic Arts, ale opublikowany wpis jedynie pogorszył sytuację.

- Celem jest stworzenie wciągającego systemu rozwoju dla wszystkich. W dniu premiery gra zaoferuje wiele treści, a jeszcze więcej pojawi się w przyszłości, bezustannie zamierzamy też dostosowywać mechanizmy postępów, by dać graczom wrażenie osiągnięcia sukcesu - wyjaśniono.

- Intencją było zagwarantowanie graczom poczucia dumy i satysfakcji za odblokowywanie różnych bohaterów. Ustaliliśmy początkowe wartości na bazie danych zebranych podczas otwartej bety i wprowadziliśmy dodatkowe poprawki przed premierą - dodano.

Tłumaczenie nie spodobało się jednak użytkownikom. W efekcie wpis opublikowany przez przedstawiciela Electronic Arts okazał się jednym z najgorzej ocenianych w historii forum internetowego Reddit.

Na dosyć pechowym oświadczeniu się jednak nie skończyło. Twórcy Star Wars Battlefront II zareagowali na krytykę i w komunikacie udostępnionym na oficjalnej stronie gry poinformowali o znaczących obniżkach cen poszczególnych postaci.

Najbardziej znani bohaterowie potaniali aż o 75%. Luke Skywalker i Darth Vader kosztują teraz po 15 tysięcy kredytów (poprzednio: 60 tysięcy), zaś Imperator Palpatine, Chewbacca i Leia Organa dostępni są za 10 tysięcy kredytów każdy (dotychczas: 40 tysięcy), a Iden Versio - podopieczna z kampanii - za 5 tysięcy (wcześniej: 20 tysięcy).

Jednocześnie dokonano innych modyfikacji. Okazuje się, że zmniejszono ilość kredytów otrzymywanych w zamian za ukończenie trybu fabularnego: teraz gracze dostaną 5 tysięcy, a nie - jak do tej pory - 20 tysięcy.

Star Wars Battlefront II ukaże się 17 listopada na PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Star Wars Battlefront II
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy