Tommy Hilfiger wypuści w styczniu aplikację do tworzenia hiperrealistycznych stylizacji

Wybieg w twojej kieszeni! Tak Tommy Hilfiger zapowiedział FashionVerse, interaktywną grę na smartfony, która wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję do tworzenia fotorealistycznych awatarów, scenerii i rekwizytów. Aplikacja ma być dostępna w styczniu.

Jak mówi w obszernym wywiadzie dla "Vogue Business", Tommy Hilfiger wpadł na pomysł FashionVerse, bo chce wykorzystać najnowocześniejszą technologię, aby rozszerzyć świat mody na wciągającą i interaktywną grę. FashionVerse został opracowany przy użyciu modelu sztucznej inteligencji, która tworzy hiperrealistyczne awatary, scenerie i rekwizyty. Gra adresowana jest do millenialsów (pokolenie Y) i pokolenia Z.

Jak można przeczytać w oficjalnym opisie aplikacji, gracze będą mogli stylizować sceny na podstawie najnowszych trendów w modzie, realnie istniejących marek i scenerii. W grze dostępne są dwa tryby - Stylista, w którym gracze mogą tworzyć pełne sceny, korzystając z wybranej listy ubrań, butów, akcesoriów i tła; oraz Trendsetter - tworzenie moodboardów przedstawiających ich ulubione stroje.

Reklama

FashionVerse jest grą społecznościową - gracze będą mogli udostępniać swoje stylizacje, głosować na kreacje innych użytkowników i je komentować.

Projektant podkreśla kluczową rolę estetyki w FashionVerse. O ile bowiem użytkownicy aplikacji innego typu, na przykład sportowych, nie przywiązują do niej aż tak wielkiej wagi, to dla miłośników mody jest to sprawa fundamentalna. Do tej pory aplikacje na telefony nie zapewniały satysfakcjonującej jakości grafiki. W Fashionverse udało się to zmienić dzięki wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji, która działa jak filtr, który uwydatnia szczegóły takie jak realistyczne tekstury tkanin czy cienie.

Zadbano także i o to, aby w grze dostępny był szeroki wybór awatarów reprezentujących różne rozmiary, grupy etniczne i inne cechy. Jeden z zaprezentowanych na stronie gry awatarów ma np. protezę nogi.

Aplikacja została zaprojektowana przez studio Brandible Games, które wykorzystuje autorski model sztucznej inteligencji w celu zwiększenia fotorealizmu, a za jej publikację odpowiada Tilting Point. Na początku FashionVerse będzie wykorzystywać ubrania generyczne zaprojektowane przez zespół Brandible i inspirowane aktualnymi trendami w modzie i popkulturze. Hilfiger nawiązał już jednak współpracę z głównymi markami z branży modowej, rozrywkowej, artystycznej i kosmetycznej, aby w ciągu kilku tygodni po premierze udostępnić w grze cyfrowe repliki ich produktów. Graczom będą też stawiane wyzwania nawiązujące do kampanii marek i oraz udostępniane ekskluzywne materiały cyfrowe od artystów i muzyków.

Gra będzie dostępna na urządzeniach z systemem iOS i Android oraz za pośrednictwem aplikacji mobilnej Netflix. Premiera 16 stycznia.

PAP life
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy