Sprzedaż nowych gier wideo mocno rozczarowała

W ostatnim tygodniu, mimo wielkich oczekiwań, trzy długo wyczekiwane gry nie zdołały podbić listy bestsellerów w Wielkiej Brytanii.

Dragon's Dogma 2 od Capcomu, Rise of the Ronin (exclusive na PlayStation 5) od Team Ninja oraz Princess Peach: Showtime! (exclusive na Switcha) od Nintendo nie zdołały zdominować rankingu sprzedaży w Wielkiej Brytanii, ustępując miejsca innym tytułom. Choć jedna z nich znalazła się bardzo blisko szczytu listy.

Pomimo silnego początku roku dla japońskich gier na rynku, zarówno Rise of the Ronin, jak i Princess Peach: Showtime! nie osiągnęły imponujących wyników w takich serwisach, jak Opencritic czy Metacritic. Ta sytuacja bezpośrednio przełożyła się na zainteresowanie ze strony graczy.

Reklama

Christopher Dring, redaktor naczelny GamesIndustry.biz, podkreślił, że wśród licznych premier w zeszłym tygodniu najpopularniejszą grą w Wielkiej Brytanii okazało się EA Sports FC 24, które wyprzedziło Dragon’s Dogma 2 oraz inne głośne tytuły, w tym wspomniane nowości.

Princess Peach: Showtime! znalazła się na trzecim miejscu listy sprzedaży. Jej wyniki były słabsze niż odświeżonego Mario vs. Donkey Kong. Czy graczy zniechęciła tematyka gry, a może nie najwyższe oceny w popularnych serwisach (średnia ocen w serwisie Metacritic to jedynie 7,6/10)? Z kolei Rise of the Ronin uplasował się na piątym miejscu, tuż za nową wersją Alone in the Dark.
Ciekawym zjawiskiem jest znaczący wzrost popularności Prince of Persia: The Lost Crown. Gra zanotowała wzrost sprzedaży o 693%, zapewne w dużej mierze dzięki promocjom Ubisoftu.

Choć fizyczna dystrybucja nie przyniosła oczekiwanych rezultatów dla Rise of Ronin oraz Princess Peach Showtime!, branża wciąż czeka na wyniki sprzedaży cyfrowej, które mogą w dużym stopniu zmienić obraz sytuacji.

Początkowe dane sprzedaży fizycznej w Wielkiej Brytanii pokazują, że nawet najbardziej oczekiwane premiery mogą napotkać trudności w przyciągnięciu uwagi konsumentów, szczególnie w obliczu silnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji graczy.

Przemysł gier wideo pozostaje nieprzewidywalny, a sukces komercyjny nowych tytułów zależy od wielu czynników, w tym od skuteczności kampanii marketingowych, ogólnej recepty krytyków i graczy, a także od zmieniających się trendów w branży.

EA Sports FC 24 to najnowsza odsłona popularnej serii symulatorów piłki nożnej, pierwsza wydana przez Electronic Arts po rozstaniu z organizacją FIFA. Dragon's Dogma 2 to długo wyczekiwana kontynuacja kultowego RPG akcji z otwartym światem, oferująca nową historię, rozbudowany system walki i ulepszoną grafikę. Rise of the Ronin to gra akcji osadzona w Japonii XIX wieku, skupiająca się na walce i eksploracji w otwartym świecie. Princess Peach: Showtime! to platformówka z księżniczką Peach w roli głównej, w której gracze wykorzystują jej magiczny parasol do pokonywania przeszkód i walki z wrogami. Z kolei Alone in the Dark to nowa wersja kultowego survival horroru z 1992 roku, z odświeżoną grafiką, ulepszoną rozgrywką i nową historią.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy