Sprzedano 50 milionów egzemplarzy gier z serii Wiedźmin

​CD Projekt potwierdził, że sprzedano 50 milionów egzemplarzy wszystkich gier z serii Wiedźmin. Firma postanowiła podziękować fanom za pomoc w osiągnięciu tego niesamowitego wyniku.

Wiedźmin stał się najpopularniejszą serią grową od CD Projekt RED, która za sprawą trzeciej części znacząco rozsławiła rodzimy game dev na świece. Do sprzedaży, nie licząc dodatków do Dzikiego Gonu, trafiły jeszcze dwa pełnoprawne epizody, karcianka GWINT i Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści. Ostatnio minęło dokładnie pięć lat od premiery "trójki", z kolei teraz CD Projekt potwierdził, że sprzedaż Wiedźmina przekroczyła poziom 50 milionów egzemplarzy, co jest imponującym osiągnięciem.

Jak przyznano w oświadczeniu, to rekordowy I kwartał w historii grupy pod względem przychodów oraz wyniku netto. Główną przyczyną okazuje się bardzo dobry odbiór Wiedźmina 3: Dziki Gon, napędzający zainteresowanie marką o przygodach Geralta z Rivii. Do dobrych rezultatów przyczyniła się także ubiegłoroczna premiera GWINTA, zaś CD Projekt wyłożył 54 miliony złotych na nowe projekty.

Reklama

Saldo gotówki oraz lokat bankowych firmy na przestrzeni I kwartału tego roku zwiększyło się o 128 mln zł - to jest o 40% więcej niż wartość wypracowanego zysku netto. Nie wszystko poszło jednak do końca idealnie, ponieważ Adam Kiciński, Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej CD Projekt, stwierdził, że początek roku był ciężkim czasem dla przedsiębiorstwa, do czego przyczyniła się pandemia koronawirusa, która zmusiła ekipę do przejścia na pracę zdalną.

Z drugiej strony zagrożenie wynikające z COVID-19 zmusiło ludzi do większej domowej izolacji, a w efekcie sięgnięcia po gry wideo, co napędziło branży gamingowej sprzedaż. Do idealnych przykładów można zaliczyć rekordowy zysk z trybu FIFA Ultimate Team w grze FIFA 20, a także  i wydawcy ogromne przychody płynące z całej cyfrowej dystrybucji w branży interaktywnej rozrywki.

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Wiedźmin 3: Dziki Gon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy