Resztki THQ pozywają EA. "Elektronicy" dokonali oszustwa przy przejęciu licencji UFC

W ubiegłym roku EA przejęło od THQ prawa do licencji UFC - najpopularniejszych rozgrywek mieszanych sztuk walki.

Większość osób podejrzewała jednak, że transakcja przebiegła pomyślnie, okazuje się jednak, że mogło być... trochę inaczej. THQ (a raczej resztki, które pozostały z tej firmy) złożyły właśnie pozew przeciwko "Elektronikom" i właścicielom ligi UFC. Dlaczego?

Reklama

W złożonym pozwie prawnicy THQ wyjaśniają, że pod koniec 2011 roku firma rozpoczęła rozmowy z Electronic Arts w sprawie sprzedaży praw do licencji UFC. W trakcie negocjacji EA otrzymało istotne informacje dotyczące wyników sprzedaży opartych na tych rozgrywkach gier, generowanych przez nich przychodów i oczekiwanych kosztów marketingowych.

Kilka tygodni później z THQ skontaktowała się Zuffa - spółka, która jest właścicielem UFC. Jej przedstawiciele chcieli odebrać licencję, wykorzystywali przy tym informacje, które mogli jej dostarczyć "Elektronicy". W związku z tym prawnicy bankrutującego wydawcy twierdzą, że choć EA prowadziło z firma rozmowy, po cichu rozpoczęło negocjacje z Zuffą, by dokonać bezpośredniego kupna praw do UFC u ich posiadaczy. Po co? Zyskałyby na tym oba podmioty kosztem - oczywiście - THQ.

Jeśli oskarżenia okazałyby się prawdziwe, mielibyśmy do czynienia z aktem zmowy i złamaniem amerykańskiego prawa upadłościowego, którym chronione jest THQ. Prawnicy firmy szacują, że licencja najpopularniejszej ligi mieszanych sztuk walki jest warta co najmniej 20 milionów dolarów, podczas gdy Zuffa zrywając współpracę ze spółka zapłaciła tylko połowę tej sumy.

Dlatego też bankrutujący wydawca żąda minimum 10 milionów dolarów odszkodowania, zwrócenia praw do UFC i pieniędzy jakie zarobiło na nich EA oraz oddalenia żądań Zuffy, które domaga się od firmy 1,96 miliona dolarów. Nie wiadomo jak wpłynie to na powstającą grę UFC od EA Sports, która ma ukazać się wiosną 2014 roku.

Dowiedz się więcej na temat: THQ | Electronic Arts | UFC

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje