Odświeżone Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning na zwiastunie

​Wydana w 2012 roku gra akcji z elementami RPG - Kingdoms of Amalur: Reckoning - doczeka się 8 wrześnie odświeżonego wydania, kreatywnie zatytułowanego Re-Reckoning. Do premiery zostało niewiele czasu, więc czas na kolejne spojrzenie na rozgrywkę. Bardzo delikatnie zmodyfikowaną.

Zwiastun ma za zadanie udowodnić, że choć mamy do czynienia z grą akcji, to wielu przeciwników będziemy mogli skrycie - z ciosami w plecy lub też z odległości, z łuku. Wszystko dzięki Finesse, czyli jednemu z drzewek umiejętności. To w oryginale było popularne, ze względu na walkę sztyletami.

Sztylety te były nieco zbyt mocne, umożliwiając wyprowadzanie bardzo szybkich ciosów, które sprawiały, że przeciwnik nie był w stanie odpowiedzieć.  Zakładamy, że taka sytuacja nie zmieni się w remasterze, ponieważ - jak pokazuje zwiastun - ogólnie zmienia się niewiele, także w kwestii grafiki.

Reklama

Zaraz po premierze w 2012 roku gra została ciepło przyjęta, chwalona za interesujący świat fantasy do zwiedzenia, a także udany system walki. To nie przełożyło się jednak na sprzedaż. Ta po 90 dniach od debiutu wyniosła około 1,2 miliona egzemplarzy, lecz do zwrotu kosztów potrzebowano 3 mln.

Pełne gwiazd 38 Studios znalazło się w tarapatach finansowych. Za kreację świata odpowiadał słynny pisarz Robert Salvatore oraz Todd McFarlane, twórca komiksowego Spawna. Do prac zaangażowano też głównego projektanta TES IV: Oblivion - Kena Rolstona. Wszystko to nie pomogło.

Kłopoty polegały na tym, że studio pozyskało sporą pomoc finansową od stanu Rhode Island, gdzie miało siedzibę. Urzędnicy chcieli odzyskać pieniądze, co zakończyło się bankructwem i batalią sądową. Założyciel firmy i były baseballista - Curt Schilling - wyprzedał nawet kolekcję pamiątek.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy