Massive Chalice: Strategia turowa od twórców Brutal Legend

Ojcowie chrzestni mody na Kickstartera ze studia Double Fine ruszyli z kolejnym, finansowanym przez internautów projektem.

Nowa gra Tima Schafera i spółki różni się jednak od poprzednich dokonań firmy - to... strategia turowa: Massive Chalice. Massive Chalice to produkcja inspirowana takimi strategiami jak X-COM, Final Fantasy Tactics oraz Fire Emblem, developerzy wzorowali się również na "Grze o Tron", z której zaczerpnięto wątki wysoko postawionych rodzin.

Sama gra nastawiona jest na rozgrywkę dla pojedynczego gracza, a jej kampania obejmować ma kilka pokoleń bohaterów. Gracze wcielą się w nieśmiertelnego króla lub królową, których zadaniem jest zjednoczenie królestwa pod przywództwem jednej potężnej dynastii i wyeliminowanie "demonicznego zagrożenia", czyhającego na krainę.

Reklama

Zabawa podzielona zostanie na dwie warstwy - strategiczną i taktyczną. W pierwszej trzeba będzie zarządzać królestwem, aranżować królewskie małżeństwa (przyniesie to pewne bonusy i zapewni przedłużenie rodu), prowadzić badania i podejmować decyzje, które będą miały wpływ na dalsze losy państwa i władców.

Z kolei w trybie taktycznym przyjdzie nam toczyć turowe walki na trójwymiarowym polu bitwy kierując niewielką drużyną bohaterów, których będzie można rozwijać wedle uznania. Nie będą jednak nieśmiertelni - będą dojrzewać jak prawdziwy człowiek dorastając, starząc się i w końcu umierając. Wraz z upływem lat i zdobywanymi punktami doświadczenia herosi uczyć będą się nowych umiejętności, a gdy uznamy, że są zbyt wiekowi, będziemy mogli odesłać ich na emeryturę, otwierając drogę nowemu pokoleniu. Pojawi się jednak możliwość przyzwania na pole bitwy przodków dzięki potężnym relikwiom. Nie zabraknie też opcji wytwarzania nowych broni i pancerzy, a także odkrywania niebezpiecznych demonicznych artefaktów za cenę... własnej krwi.

Każda kolejna sesja w Massive Challce ma się różnić od poprzedniej - to zasługa losowego generowania wielu elementów gry. W trakcie samej zabawy przyjdzie nam też wykonywać questy i brać udział w dynamicznych wydarzeniach. Produkcja ma ukazać się na PC, Linuksie i Makach w sierpniu 2014 roku.

Na realizację projektu Double Fine potrzebuje 726 tysięcy dolarów. W teorii sporo, ale pamiętajmy, że mamy do czynienia ze studiem, od którego rozpoczął się "szał na Kickstartera", więc zebranie takiej kwoty nie powinno sprawić większych problemów. Już teraz na koncie developerów znajduje się 60 tysięcy dolarów, a suma ta wciąż rośnie - w czasie pisania newsa przybyło kilka tysięcy. Oczywiście dla wspierających Massive Chalice przygotowano kilka bonusów, w tym kopię gry, dostęp do bety, koszulki oraz filmowe pamiętniki stworzone przez 2 Player Productions. Poniżej znajdziecie wideo od Tima Schafera i jego ekipy.

CD Action
Dowiedz się więcej na temat: Kickstarter | Double Fine
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy