CEO EA Motive: Electronic Arts to w tej chwili zupełnie inna firma niż kiedyś, która stawia na jakość

​Szef EA Motive w wywiadzie przyznał, że Electronic Arts jest zupełnie inną firmą niż w przeszłości, w której liczy się przede wszystkim jakość tworzonych gier.

Electronic Arts to wydawca, który według społeczności graczy w całej historii swojego istnienia nagrabił dość sporo. Fani wirtualnej rozrywki od lat oskarżają przedsiębiorstwo o chęć generowania zysków kosztem jakości gier, wliczając do tego forsowanie u deweloperów konieczności implementacji m.in. budzącego kontrowersje systemu mikropłatności. W efekcie cierpią na tym uznane tytuły pokroju serii FIFA czy Mass Effect.

Ponadto nie brakuje głosów jakoby Elektronicy swoim postępowaniem po prostu niszczyli niegdyś utalentowane studia deweloperskie będące teraz bezpośrednio pod ich kontrolą, ograniczając swobodę twórczą pracowników, a także wymuszając, chociażby przyspieszenie prac nad danym projektem co negatywnie odbija się na finalnym poziomie gier.

Reklama

Oczywiście pojawiają się również osoby pozytywnie oceniające działalności Electronic Arts i zdaje się, że jedną z nich jest Patrick Klaus pełniący stanowisko CEO w EA Motive, według którego wydawca nie przypomina już tej firmy sprzed lat. Klaus przyznał w rozmowie z GamesIndustry, że czuć odmienne niż dawniej nastawienie nakierowane przede wszystkim na jakość produktów. Jednocześnie dodał, iż w tej chwili mamy do czynienia z innymi czasami, innymi ludźmi zarządzającymi korporacją czy innym przesłaniem.

Potwierdzeniem tego mają być codzienne wiadomości przesyłanie nawzajem przez pracowników zarządzanego przez Klausa studia, w których czuć, iż to właśnie jakość stanowi w tym przypadku absolutny priorytet. Co ciekawe szef EA Motive przyznał też, iż żadna osoba nie będzie ważniejsza od całego zespołu lub projektu.

Patrick Klaus pracował już dla Electronic Arts przez dziesięć lat, lecz w 2012 roku podjął decyzję o przejściu do Ubisoftu i ponownie powrócił do dawnego studia po tym, gdy Jade Raymond zrezygnowała z jego dalszego kierowania, by przenieść się do Google. Lepsza atmosfera, o której była mowa teoretycznie może rzeczywiście pozostawać jednym z kluczowych czynników podczas podejmowania przez Klausa decyzji o powrocie.

Cóż czy faktycznie jest tak jak zapewnia Klaus pokaże dopiero przyszłość. EA częściowo zrehabilitowało się przed graczami wydając całkiem dobrze przyjęty przez rynek dedykowany wyłącznie trybowi single player Star Wars Jedi: Upadły zakon. Natomiast teraz spekuluje się o planowanym kolejnym tytule Electronic Arts osadzonym w uniwersum Gwiezdnych wojen.

Jak zapewne się domyślacie za jego powstanie odpowiada EA Motive zaś koncepcja różni się od Star Wars: Upadły zakon czy Battlefront, ponieważ deweloperzy chcą zaoferować użytkownikom zupełnie świeże doświadczenie.

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Electronic Arts
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy