Abonament Apple Arcade debiutuje w przyszłym tygodniu

Apple potwierdziło, że usługa abonamentowa Arcade zadebiutuje w przyszłym tygodniu - 19 września. To kolejna próba zrewolucjonizowania wirtualnej rozrywki za pomocą subskrypcji "nowego" typu, która miałaby być dla gier tym, czym dla filmów i seriali stała się platforma Netflix.

Cena będzie skromna, została ustalona na 5 dolarów (24,99 zł w Polsce) za miesiąc. W zamian - na początek - otrzymamy dostęp do ponad setki tytułów, bez dodatkowych opłat. Apple zapewnia, że produkcje będą dostępne "na wyłączność" (w cudzysłowie, ponieważ wiele gier trafi na PC).

Jak można się domyślać, całość przeznaczona jest na urządzenia produkowane przez tego producenta. Mowa o sprzęcie mobilnym - iPhone’ach oraz iPadach - a także komputerach Mac oraz telewizorach z połączonym Apple TV. Inicjatywę zapowiedziano już w marcu tego roku.

Reklama

Apple Arcade w zamian za miesięczną opłatę zaoferuje dostęp do wybranej listy tytułów, które będzie można następnie pobrać na dowolne urządzenia i włączać w dowolnym momencie. Co ważne "dowolny moment" oznacza, że nie potrzebujemy nawet dostępy do internetu.

Producent iPhone’ów stawia więc na podejście zdecydowanie odmienne od tego oferowanego w ramach Google Stadia, gdzie bez internetu się nie obędzie, a na nasze urządzenia trafia tylko obraz z rozgrywki, generowanej na zewnętrznych serwerach. Czas pokaże, która korporacja zwycięży.

Inne zaangażowane podmioty to The Chinese Room (tworzące Little Orpheus), Simogo (Sayonara Wild Hearts), Klei Entertainment (Hot Lava), WayForward (Spidersaurs), Finji (Overland), Giant Squid (The Pathless), a także Konami, Lego, Bossa Studios, Cartoon Network i tak dalej.

Jak widać, brakuje większych hitów oraz największych wydawców. Apple zapowiada jednak, że będzie starało się rozszerzać współpracę, oferując w niektórych przypadkach pokrycie kosztów produkcji. Nie znamy jeszcze ceny abonamentu Apple Arcade, lecz jesienny debiut odbędzie się w 150 krajach.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Apple
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy