Warcraft III Beta Test

Producent: Blizzard Entertainment

Wydawca: Blizzard Entertainment

Dystrybutor PL: CD Projekt

Rodzaj gry: RPS (Role-Playing Strategy)

Wymagania sprzętowe: PII 300 Mhz, 64 MB Ram, akcelerator 3D

Data wydania PL: 5 lipiec 2002

Sugerowana cena: 129 PLN


Warcraft III to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier ostatnich tygodni. Ludzie dyskutują, spekulują, a niektórzy już teraz "rajcują" się nielegalnymi beta wersjami. Taką też betę, oczywiście legalną, pochodzącą prosto od polskiego dystrybutora - firmy CD Projekt - otrzymałem. Jakie wrażenia? Czy jest na co czekać? Przeczytajcie.

Reklama



Zacznijmy standardowo, czyli od krótkiego wstępniaka opowiadającego pokrótce o fabule i spraw z tym związanych. "Warcraft III: Reign of Chaos" to kolejna odsłona słynnej serii gier strategicznych, za którą w pełni odpowiedzialna jest firma Blizzard Entertainment. W grze cztery dostępne rasy walczą o dominację, są nimi: Orki, Ludzie, Nocne Elfy i Nieumarli. Fabuła nawiązuje do tej znanej z "Warcraft II" - wtedy to walczyły między sobą tylko dwie z nich - Ludzie i Orki, a wszyscy Ci, którzy wytrwali do końca zapewne pamiętają, że Orki poniosły sromotną klęskę. Jednak wraz z upływem czasu równowaga w przyrodzie stabilizowała się i przeciwnicy ludzi rośli w siłę, aż w końcu jawnie postanowili przeciwstawić się swoim ciemiężcom. I mielibyśmy powtórkę fabuły "Warcraft II", gdyby do akcji nie wkroczyły kolejne dwie rasy - Nocne Elfy i Nieumarli. Każda z nich ma chrapkę na zniewolenie pozostałych trzech. O swoje prawa będą walczyć także neutralne strony konfliktu. Scenariusz może i na kolana nie powala, ale jest bardzo interesujący. W końcu nie co dzień mamy okazję walczyć z Nocnymi Elfami lub Nieumarłymi. Właśnie - jak ma się sprawą z samą rozgrywką?



Tak jak zapowiedział Blizzard, gra jest swego rodzaju prekursorem nowego gatunku gier komputerowych (w założeniu twórców) - Role-Playing Strategy (w skrócie RPS). Innymi słowy mówiąc jest to swoista mieszanka RTS'a z RPG'iem. Trzeba przyznać, że taki mix to mieszanka wybuchowa (w pozytywnym tego słowa znaczeniu). Podczas gry przyjdzie nam toczyć zażarte boje ze stadami wojsk przeciwnika. Wszyscy ci, którzy mieli przyjemność grać w Warcrafta II oraz Strarcrafta będą bardzo, a nawet bardziej niż bardzo, zachwyceni. Warcraft z trójką w tytule łączy w sobie wszystko to, co w poprzednich wersjach blizzard'owskich dzieł było najlepsze.



Pierwsze co rzuca się w oczy to ilość skrótów klawiszowych. Wersja beta, którą miałem przyjemność testować, ograniczała się niestety tylko do trybu Multiplayer. Ale właśnie w trybie gry wieloosobowej owe skróty są potrzebne najbardziej! Teraz nie będzie można pozwolić sobie na grę wyłączenie myszką. Nie, nie - bez obsługi klawiatury ani rusz. W grze pojawiła się bardzo ciekawa i innowacyjna opcja, a mianowicie... "Tab'owanie" (od nazwy klawisza Tab). :) Na czym to polega i z czym się je? Najlepiej będzie, jeżeli przytoczę tutaj przykład: mamy zaznaczone cztery jednostki, po dwie z różnych "gatunków" (dwie jednostki A, i dwie B). Teraz przyciskamy klawisz Tab i.. zaznaczają się wszystkie jednostki "A", przyciskamy ponownie Tab i mamy wszystkie "B". Podczas pasjonującej rozgrywki takie rozwiązanie, zwłaszcza podczas ogromnych bitw z "żywym" oponentem (czytaj: kolegą), będzie bardzo przydatne. Idąc dalej. Autorzy wprowadzili także ograniczenie co do budowy wojska. Jest ustalony limit 90 jednostek, i ani jednej więcej. Dzięki temu nie ma mowy o budowie ogromnych hord sił zbrojnych, tak jak miało to miejsce w niektórych konkurencyjnych produktach. Oczywiście nie oznacza to, że nie budujemy armii - nic z tych rzeczy. Sprawy militarne to bardzo ważny aspekt gry, jak nie najważniejszy. Nie zapominajmy jednak, że podstawą każdego narodu, rasy, jest gospodarka. W Warcraft III także o tym nie zapomniano i maniacy ekonomicznych bojów z pewnością będą zadowoleni.



Grafika stoi na iście mistrzowskim poziomie. Znakomicie przygotowane tekstury, krajobrazy, jednostki, budowle, efekty specjalne - Blizard odwalił kawał, za przeproszeniem, cholernie dobrej roboty. Oprawa audio, podobnie jak graficzna, to istny majstersztyk. Muzyka sącząca się tle wyśmienicie oddaje atmosferę, podobnie zresztą jak pozostałe dźwięki.



Jak już wspominałem na samym początku, polskim dystrybutorem jest CD Projekt. Znakiem firmowym tejże firmy są profesjonalne wersje językowe ich produktów. Również i teraz ludzie CD Projektu przygotowują wersję językową w naszym słowiańskim języku. Dla ludzi nie znających "inglisza" jest więc to świetna sprawa. Jeżeli ktoś obawiał się, że WIII nie jest dla niego z powodu bariery językowej - teraz może być już spokojny. Warcraft III to gra nietuzinkowa. Z pewnością stanie się takim samym hitem jak chociażby poprzednia wersja tejże gry. Już teraz temu produktowi towarzyszy ogromnie duże zainteresowanie. W mass mediach aż przepełnia się od reklam Armii Chaosu. Wszystko to składa się na wielki sukces, który Blizzard z pewnością osiągnie. Gratulacje, z niecierpliwością czekam na pełną wersję... Armia Chaosu nadciąga...



Żołnierz Armii Chaosu

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: dystrybutor | wydawca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama