W Europie dzieci grają coraz więcej

Firma badawcza JuniorSeniorResearch przeprowadziła badania na próbie czterech tysięcy dzieci do lat 15 w całej na terenie całej Unii Europejskiej, z których wynika, że blisko 61% dzieci - zarówno chłopców, jak i dziewczyn - codziennie korzysta z gier wideo.

Zdecydowana większość dzieci (ok. 65%) woli grać w gry na komputerach klasy PC. I choć gry na PC są łatwe do kopiowania, to tylko 12% z nich okazjonalnie kopiuje gry od kolegów. Ponadto cena nie gra głównej roli przy wyborze gry, bo zgodnie z wynikami, aż 39% dzieci jest zdolna do oszczędzania na gry, które chce kupić. Jednakże starsze dzieci, w wieku od 13 do 15 roku życia, oraz najbardziej zapaleni gracze kupują najwięcej nowych gier.

Młodsze dzieci swoje gry zdobywają przeważnie w sklepach z zabawkami (54% badanych), starsi natomiast odwiedzają raczej wyspecjalizowane sklepy z grami. Ponadto młodsi i przeciętni gracze reprezentują pasywne podejście do zakupu gier - nie szukają aktywnie nowych gier, ich wybór zależy bardziej od tego, co zobaczą na półce sklepowej lub dostaną w prezencie.

Reklamy nie są najważniejszym źródłem informacji o grach dla dzieci. Blisko 32% z nich dowiaduje się o grach od kolegów, zaledwie 26% zna gry z reklamy, a tylko 11% z telewizji. Największy wpływ na udostępnianie informacji o grach dla dzieci jednak mają rodzice i członkowie rodziny. Jednakże starsze dzieci dowiadują się o grach z różnych źródeł.

Prawie każde dziecko (92%) widziało jakąś reklamę gry, większość z nich (63%) w telewizji. Pod tym względem rośnie również znaczenie sieci internet, z którego o grach dowiaduje się ponad 15% dzieci. Zaledwie 11% z nich dostrzega reklamy gier w papierowych magazynach. Ponadto blisko 29% dzieci, które grają w gry komputerowe, spędza czas przy przeglądaniu stron internetowych.

Badania wykazały też, że wraz z wiekiem rośnie zainteresowanie reklamami w prasie i na ulotkach. Internet w tej dziedzinie dociera jednak do każdej z wyróżnionych w badaniu grup wiekowych.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: reklamy | firma
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy