Soul Reaver 2 - PS2

Platforma: PlayStation2

Gatunek: Action-Adventure

Producent: Crystal Dynamics

Gracze: 1

Wykorzystuje: Memory Card 122KB



Raziel powraca w wielkim stylu. Gdy na PSX pojawił się "pierwszy" Soul Reaver okazał się wspaniałą grą zręcznościowo przygodową z równie świetnym scenariuszem. Gra zyskiwała dobre oceny, a dla niektórych stała się wręcz kultowa. Nic więc dziwnego, że z niecierpliwością czekaliśmy na drugą część. Nie będę tu przedstawiał fabuły. Powiem tylko, że scenariusz odkrywa pewne elementy, które zostały niedopowiedziane w pierwszej części . Spór między Razielem, a Kainem stanie się jeszcze bardziej zawzięty i zaogniony...zresztą już w intrze obaj rzucają sobą po olbrzymiej sali nie żałując sypiącego się tynku. Ci, którzy jednak nie grali w pierwszą część niech się absolutnie nie zniechęcają! Spokojnie i gładko odnajdą się w tym świecie, bowiem jest on...niesamowity i pociągający.

Reklama

Jak wygląda gra? Otóż naszego bohatera widzimy z perspektywy trzeciej osoby - podobnie jak w Tomb Raider. Potrafi bić się wręcz, używać przeróżnych broni jak halabardy, czy ogromniaste miecze. Umie też robić uniki podczas walki i kończyć pojedynki na bardzo sugestywne sposoby - obcinając głowę, lub też nabijając na włócznie. Raziel ma skrzydła, które jednak nie sprawują tak do końca swojej funkcji (tu się kłania scenariusz właśnie). Możemy jednak przez pewien czas na nich szybować, skacząc np. z wysokiego urwiska.

Grafika....Ach, dawno nie widziałem tak pięknych tekstur. Radzę Wam w co większym pomieszczeniu stanąć sobie na chwilę, zapomnieć o pchającej Was do przodu akcji i rozejrzeć się korzystając z odpowiedniego trybu. Lokacje są przewspaniałe, co zresztą widać na screenach. Śmiem twierdzić, że tekstury są tak dobrej jakości co w Airblade, oczywiście bardziej stonowane kolorystycznie.

Dźwięki...hmmm.. majestatyczna muzyka, znakomicie pasująca do takiego celtycko-wampirzego klimatu. Oczywiście dobrze też prezentują się brzęki obijanej stali, "człapanie" Raziela po podłożu (szczególnie w ogroooomnych, zamkniętych przestrzeniach), czy dźwięki natury. Głosy bohaterów zostały podłożone przez profesjonalnych aktorów.

Ważną cechą serii jest to, że możemy przenosić się w wymiarach. Wciskamy SELECT, wybieramy odpowiednią opcję i już jesteśmy w tym samym miejscu, tylko w jego bardziej demonicznej wersji, takiej powiedziałbym, mocno surrealistycznej. To ważne, gdyż niektórych czynności nie możemy robić w danej wersji świata, a umożliwi nam to jego druga, alternatywna wersja (tekstury podczas zmiany światów świetnie się wykręcają, zmieniają kształty i kolory).

W naszej opinii - wspaniała gra! Przygoda warta uczestnictwa. Profesjonalny serwis internetowy IGN.COM wystawił tej grze ogólną ocenę 9/10 - a oceny tych ludzi należy brać pod uwagę (o czymś to świadczy).



MartineZ

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Platforma Obywatelska
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy