Sony na IFA w Berlinie

W dniach 25 sierpnia - 2 września w Berlinie, odbyła się kolejna edycja targów IFA (Internationale Funkausstellung). Impreza odbywa się w cyklu dwuletnim i jest największą tego typu w Europie. Ogromna powierzchnia targowa przy pierwszym kontakcie wprost onieśmiela. Odwiedzający może odnieść wrażenie, że znalazł się w mieście przyszłości. Kilkadziesiąt ogromnych stoisk, kilkaset mniejszych, ogromne, piętrowe hale, na których bez przerwy tętni życie, imprezy, pokazy, prezentacje. Tylko samo stoisko Sony zajmowało powierzchnię wielkości conajmniej połowy warszawskiego Torwaru.

Reklama



Sony Computer Entertainment Europe bardzo mocno zaakcentowało na IFA obecność PlayStation 2. Pierwszym ze stoisk, na których można było zapoznać się z PSX'owymi nowościami był Hall 18 (główna wystawa Sony). Niebywałą atrakcją było kilkanaście prezenterów PS 2, gdzie non-stop utrzymywał się spory tłum odwiedzających. Grali wszyscy - zarówno dzieci jak i ich rodzice, ludzie związani z branżą elektroniczną, oraz inni wystawcy. SCEE zaprezentowało prawie wszystkie najważniejsze na ten rok tytuły. Były między innymi: Jak and Daxter, Ace Combat 4, Gran Turismo 3:A-spec, WipeOut Fusion, Dropship, WRC 2001, Klonoa 2: Lunatea's Veil, Twisted Metal Black, Time Crisis 2, AirBlade, This Is Football 2002, Dark Cloud oraz kilka tytułów od innych wydawców.

Ogromne wrażenie robił zwłaszcza Jak and Daxter. Bez cienia zwątpienia, śmiało mozna określić tą grę jako jeden z najbardziej przełomowych i rozbudowanych platformerów w historii gier. Grafika prezentuje się wprost bajecznie, a swoboda, którą posiadamy w sterowaniu głównym bohaterem, oraz stawiane przed nim zagadki sprawiają, że od Jak and Daxter trudno się wprost oderwać. Trudno było się również dostać, gdyż prezentery PS 2 z najnowszą grą Naughty Dog były niezwykle popularne.



Kolejnym tytułem, który na IFA zrobił naprawdę świetne wrażenie był WRC 2001. Te typowo rajdowe wyścigi, cechował ogromny realizm jazdy (a co za tym idzie wysoki poziom trudności), oraz "ostra jak żyleta" fotorealistyczna grafika. Gra spokojnie zajmie miejsce Colina McRae Rally, oraz V-Rally 2, jako najlepszy symulator rajdowy.



Grając w jesienno- zimowe nowości na PlayStation 2 nasuwa się wniosek, że nadchodzi okres premier gier co najmniej bardzo dobrych. Dotyczy to zarówno aspektów wizualnych jak i samej grywalności. Nowe tytuły wyglądają zdecydowanie tak jak życzyli by sobie tego gracze.

Oprócz Hallu 18, prezentery PlayStation 2 było również w specjalnym namiocie gdzie na rampie odbywał się pokaz jazdy na rolkach, deskorolkach i BMXach. Trzecim miejscem gdzie dominował Komputerowy System Rozrywki była część Entertainment/ Young Media. Ponownie duża grupa młodych ludzi skupiona przy konsolach testowała nadchodzące w Europie nowości. Wszystkich, wchodzących na tą część targów, witała ogromna, granatowa brama PlayStation 2.



Oprócz ostrej promocji software'u SCEE pokazało też kilka długo wyczekiwanych rozwiązań sprzętowych. Pierwszym był oryginalny LCD monitor do PS one. Prezentowano go wraz z grą C-12 : Final Resistance i robił naprawdę bardzo przyjemne wrażenie. Przede wszystkim grafika prezentowała się zdecydowanie ostrzej i dokładniej niż na ekranie telewizora. Monitor Sony jest bardzo zgrabnie zaprojektowany i funkcjonalny. Jego wprowadzenie na rynek (a w Europie jest to planowane w grudniu br.) z pewnością ożywi rynek gier na PS one i sprawi, że gracze sięgną po wiele starszych pozycji, których nie mieli czasu / okazji wcześniej przetestować. Drugi ważny punkt na IFA 2001 to długo wyczekiwane podłączenie PlayStation 2 do Internetu szerokopasmowego. Pokazywane rozwiązanie jest tym, z którego już od lipca korzystają Japończycy. W skład zestawu wchodzi twardy dysk (HDD) z kartą sieciową, klawiatura, mysz, oraz płyta z oprogramowaniem (Linux). W wersji japońskiej twardy dysk jest urządzeniem zewnętrznym, w wersji europejskiej (ze względu na inną architekturę konsol) będzie to urządzenie wewnętrzne. Oznacza, to że "nasz" zestaw do komunikacji z Internetem będzie się nieco różnił nie tylko wyglądem, ale i sposobem instalacji. Także termin "usieciowienia" PS 2 w Europie będzie troche dalszy, jakoże wstępnie mówi się o pierwszym, bądź drugim kwartale 2002 r. Na jednym z ekranów prezentowano interaktywne demo europejskiej (w tym wypadku niemieckiej) wersji obsługi gier na PS 2 w Internecie. Przedostatnia opcja w menu, czyli Network Games, była tym co budziło największe zaintersowanie wśród graczy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: impreza | edycja | wprost | Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy