Sega GT - Dreamcast

Producent: Sega

Wydawca: Sega

Rodzaj gry: wyścigi

Data wydania: 28 sierpień 2000

Platforma: Dreamcast

Ocena: 8/10

Witaj w menu

Po dosyć szybkim załadowaniu się gry mamy tradycyjne opcje, w których możemy pojeździć: Single Race, Time Attack, czy też Championship Mode. Ta ostatnia jest bardzo rozbudowana. A składa się na nią:

  • License - tutaj robimy licencje na kierowców rajdowyh. Licencję można robić w 4 klasach, a można jeździc dla pięciu teamów fabrycznych: Suzuki Sport, STI-Subaru Team Innovation, TRD-Toyota Racing Team, Rally Art -Mitshubishi, NISMO - Nissan Team, oraz Mugen Honda. Jeżeli zrobimy licencję na kierowcę rajdowego w danej klasie i dla danego teamu to możemy jeździc w wyścigach rajdowych autem teamu, którego mamy licencje.Te wyścigi to Works Cup, można w nich zarobić troszkę pieniążków.
  • Race - zbiór różnych wyścigów, z których każdy ma swoje zasady. Znajdują się tu zarówno wyścigi oficjalne i nieoficjalne.
  • Car Select - chyba jasne, wybieramy stąd auta do jazdy
  • Car Dealer - można kupić sobie auto nowe albo używane, bardzo ciekawa opcja. Do wyboru mam około 200 aut!
  • Carozzeria - fabryka autek, możemy tu sami sklecić sowjego blaszaka dobierając mu wszystkie części, takie jak silnik nadwozie, itp. Ale nie ma nic za darmo, na to trzeba mieć $.
  • Tunning - tu można sobie ulepszyć swojego bolida kupując gotowe komplety, np. hamulce, alufelgi, spojlery, wydech, lepszy silnik. Dużo możliwości do wykorzystania, pokombinujcie sami...

Reklama

Grafika i dźwięk

Gładkość tekstur jest znakomita, sylwetki samochodów także. Gra prawie wogóle nie 'przycina' i wszystko jest czyste, jasne i przejrzyste. Świetnie to współgra z otoczeniem w jakim się poruszamy. Ważnym czynnikiem jest aura, która nadaje smaczku grze. Można pojeździć przy kaźdej pogodzie i aspekty pogodowe są świetnie odczuwane podczas gry. Dodaje to realizmu, który i tak jest bardzo wysoki. Spójrzcie na screeny z serwisu IGN.

Dźwięk też na wysokim poziomie, ale nie jest rewelacyjny. Tradycyjne odgłosy podczas jazdy - warkot silnika, pisk opon, huk przy zderzeniu są dobrze dopracowane. Jednak czegoś mi brakowało przy szaleńczych prędkościach, chyba dlatego, że oprawa dźwiękowa jest już 'tradycyjna' we wszystkich racerach.

Podsumowanie

Gra była chyba numer 1 wśród wyścigów na DC w ubiegłym roku. Fantastyczną grywalność zawdzięcza głównie bardzo dobrej jakości strony graficznej, dużemu realizmowi, a także ciekawym opcjom i dużej ilości pojazdów do wyboru. Jeszcze pół roku temu bym ją ocenił na dziesiątkę, ale przecież mamy już "Daytona USA 2001", które dostało 9/10. Tak więc tylko ze względu na 'wiekowość' gry ocena 8/10.

Łukasz Lasak

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Platforma Obywatelska | menu | team | wydawca | wyścigi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy