Obfity deszcz zagra na uczuciach

Studio Quantic Dream przedstawiło szereg informacji o swoim najnowszym projekcie.

Zespół znany z produkcji innowacyjnych gier akcji, wiążących w sobie elementy przygodówek, fantastyki i surrealizmu, ostatnimi czasy zasłynął za sprawą "Fahrenheita", jednej z najlepszych gier ubiegłego roku.

Najnowszym projektem studia jest "Heavy Rain", zupełnie nowa gra skierowana do posiadaczy komputerów klasy PC oraz konsoli następnej generacji. Produkcja ma wyróżniać się za sprawą nowatorskiego przedstawienia emocji i przebiegu rozgrywki.

Firma zaprezentowała jak na razie jedynie drobną próbkę możliwości graficznych nowej produkcji, która zdaniem twórców oddaje klimat produkcji. Techniczne demo przedstawiało młodą aktorkę uczącą się do castingu, w którym może zostać wybrana do roli w nowym projekcie.

Na potrzeby prezentacji francuski zespół zatrudnił autentyczną aktorkę Aurelie Brancilhon i przygotował jej wirtualną kopię, aby następnie uczynić z niej pierwszą realistycznie płaczącą w grze kobietę.

"Naszym cele było odtworzenie nie tylko podobieństwa żywego aktora, ale też kompletna wizualizacja jego wystąpienia, zwłaszcza w odniesieniu do uczuć" - stwierdził David Cage, założyciel Quantic Dream i dyrektor projektu "Heavy Rain".

"Wierzymy, że emocje staną się głównym elementem w grach następnej generacji i jesteśmy bardzo zainteresowani inwestowaniem w technologie, aby stworzyć wirtualnych aktorów w ciągu najbliższych kilku lat. Przez zwiększenie emocji, jakie mają do zaoferowania gry, będą mogły dotrzeć do szerszej grupy odbiorców. To demo to tylko początek tego, co chcemy osiągnąć, ale mam nadzieję, że już pokazało nowe fascynujące możliwości, jakie te środki przekazu zaoferują za kilka lat" - dodał David Cage.

Od strony technicznej "Heavy Rain" będzie posiadać: pełne wykorzystanie technologii "kopiowania ruchów" (motion capture) ciała, mimiki twarzy, oczu, źrenic, palców i języka; animowane w czasie rzeczywistym łzy, zmarszczki twarzy, cienie skóry oraz zaawansowany rendering (m.in. opcje depth of field, spherical harmonics, high dynamic range).

Data premiery gry nie została jeszcze określona. Studio pracuje również nad "Omikron 2", kontynuacją pierwszej produkcji firmy, która powinna być gotowa dopiero w 2009 roku.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: studio
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama