Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

Niższe zyski Konami

Konami ogłosiło całkowite wyniki finansowe za rok podatkowy 2004/05. Kiepskie osiągi działu zabawek i hobby doprowadziły do spadku zysków operacyjnych japońskiej spółki aż o 47,8 procent.

Pomimo że osiągi działu gier wideo wzrosły, to wyniki działu zabawek i hobby doprowadziły do potężnego spadku przychodów firmy. Konami wypracowało zysk w wysokości 99 mln dol., czyli zaledwie połowę ze 199 mln. dol., jakie firma osiągnęła w zeszłym roku. Całkowity przychód Konami spadł o 4,7 procenta do 2,47 mld dol.

Sprzedaż w dziale gier wzrosła o 2,1 procenta - do 889 mln dol. Długo oczekiwany hit firmy, gra "Metal Gear Solid 3" sprzedała się w nakładzie 1,5 mln sztuk w Ameryce, 1 mln sztuk w Europie oraz 800 tys. sztuk w Japonii.

W Ameryce wciąż dobrze sprzedaje się gra "Yu-Gi-Oh!". Jak dotychczas wszystkie gry z tej serii sprzedały się w nakładzie 1,4 mln egzemplarzy. W Japonii gra "World Soccer Winning Eleven 8" sprzedała się w ponad milionowym nakładzie. Jest to trzecia odsłona znanej serii gier piłkarskich, która sprzedała się w nakładzie większym niż 1 mln egzemplarzy.

Dział gier automatowych Konami także zanotował 6,1-procentowy wzrost sprzedaży, osiągając 360 mln dol. Gry "Mahjong Fight Club" oraz "Quiz Magic Academy II" są wciąż popularne wśród graczy, dzięki zastosowaniu opcji współzawodnictwa "jeden na jednego".

Sprzedaż w dziale zabawek i hobby Konami spadła o 28,6 procenta - do 388 mln. W Japonii Konami próbowało sprzedać chłopcom produkty związane z programami TV, takimi jak "Gransazers" oraz "Get Ride! Amdriver". Firma wprowadziła w tym roku także nową zaawansowaną technicznie zabawkę POEMS.

W bieżącym roku podatkowym, który rozpoczął się dla Konami 1 kwietnia 2005, koncern przewiduje wzrost zysków w wysokości 73 procent do 170 mln dol. Konami przewiduje także wzrost przychodów ze sprzedaży o 3,6 procenta do 2,56 mld dol.

Dowiedz się więcej na temat: hobby | wyniki finansowe | rok podatkowy

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje